وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد : بررسی رابطه بین برخی ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

در این تحقیق نیز از نوع مؤسسه حسابرسی به منظور اندازه گیری این متغیر استفاده شده است. متغیر مزبور برای شرکت هایی که توسط سازمان حسابرسی مورد رسیدگی قرار گرفته اند؛ یک و برای شرکتهایی که توسط مؤسسات حسابرسی معتمد بورس اوراق بهادار تهران مورد رسیدگی قرار گرفته اند، صفر است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱-۱۳-۲-۴) متغیر دوره تصدی حسابرسی۳ :
در صورتیکه دو شرکت یکسان از هر نظر ، مورد رسیدگی یک موسسه قرار گیرد ولی مدت زمان رسیدگی و سالهای مورد رسیدگی هر دو شرکت یکسان نباشد و مدت زمان رسیدگی یکی از آنان طولانی تر از
________________________________________________________________

    1. Quality Auditor
    1. Auditor size
    1. Auditor Tenure

دیگری باشد به دو دلیل زیر لزوماً کیفیت گزارش حسابرسی یکسانی را به دنبال ندارد:

    1. شناخت بیشتر از سیستم کنترل های داخلی و صنعت صاحبکار در سنوات طولانی، توانائی حسابرسی را در کشف تحریفات با اهمیت افزایش می دهد.
    1. بدلیل افزایش ارتباطات طولانی در سنوات مختلف میزان استقلال حسابرس کاهش یافته و ممکن است از انحرافات چشم پوشی شود.

در کشورهای مختلف از جمله آمریکا ، انجمن حسابداران رسمی اعضاء خود را مکلف نموده اند ، هر هفت سال یکبار کار رسیدگی به شرکتهای بورسی را از یک شریک به شریک دیگر انتقال دهند .
در ایران، فرایند چرخش موسسات حسابرسی در سالهای گذشته به دلیل محدود بودن انجام فعالیت حسابرسی توسط چند موسسه بزرگ از جمله، موسسه حسابرسی صنایع ملی و سازمان برنامه، موسسه حسابرسی بنیاد مستضعفان و موسسه حسابرسی شاهد به شکل مدون و رسمی و در قالب مفاد قانونی وجود نداشت و فقط گروه های حسابرسی مسئول انجام تعدادی از کارهای خاص با نظر مدیران موسسه مورد چرخش قرار می گرفتند.
پس از ادغام موسسات فوق و تشکیل سازمان حسابرسی، به دلیل تنوع صاحبکاران و زیاد بودن تعداد آنها و به منظور اعمال کنترل و بررسی بیشتر، گروه های حسابرسی مسئول انجام کار در دوره های زمانی با میانگین سه سال مورد چرخش قرار می گیرند. این جابجایی ممکن است مسئولیت انجام حسابرسی یک شرکت را از یک مدیر سلب و به مدیر دیگری در داخل سازمان حسابرسی محول کند. فرایند چرخش صرفاً بین گرو ههای مختلف در درون سازمان حسابرسی انجام می شود ودر زمره قانون چرخش موسسات حسابرسی همگام و هم مفهوم با سایر کشورها قرار نمی گیرد.
سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، در راستای حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران، ساماندهی و توسعه بازار اوراق بهادار و نظر به ضرورت نظارت عالیه بر امور بازار سرمایه، در تاریخ ۸مرداد ۱۳۸۶ ، دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار را که چرخش منظم موسسات حسابرسی را در دوره های زمانی چهار ساله الزامی می نمود، تصویب کرد (سازمان بورس اوراق بهادار، ۱۳۸۶)
نتیجه مطالعات جانسون و همکاران که اگر دوره تصدی حسابرس کوتاه مدت باشد نسبت به حالتی که میان مدت یا بلند مدت باشد، اقلام تعهدی بیشتر شده و اعمال فشار بر شرکتها کاهش می یابد در نتیجه کیفیت سود نیز پایین است، به این صورت که اگر دوره تصدی کوتاه مدت باشد۲)تا (۳سال نسبت به زمانیکه دوره تصدی متوسط است۴)تا( ۸سال اقلام تعهدی غیر مترقبه بیشتر می باشد(فرانکل وجانسون۲۰۰۲ ،۷۷).
لذا با توجه به توضیحات فوق در صورتی که در طی دوره پژوهش ۵ ساله، حسابرس بیش از ۳ سال، حسابرس شرکت صاحبکار بوده باشد، مقدار متغیر مجازی دوره تصدی حسابرس برابر با یک و در غیر این صورت مقدار آن برابر با صفر در نظر گرفته میشود.

                1. متغیر نوع اظهار نظر حسابرس۱:

               

           

       

اگر اظهار نظر حسابرس در طی دوره مورد رسیدگی مقبول باشد عدد یک و در غیر اینصورت به آن عدد صفر داده خواهد شد.

                1. اندازه شرکت۲ :

               

           

       


فرم در حال بارگذاری ...

« پروژه های پژوهشی در مورد شناخت صنایع‌دستی به‌کار رفته در معماری‌سنتی ...دانلود مطالب پایان نامه ها در رابطه با بررسی رابطه ... »