وبلاگ

توضیح وبلاگ من

رابطه عدالت سازمانی با عوامل موثر بر ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

بین عدالت سازمانی با عوامل فساد اداری در کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین رابطه معناری وجود ندارد.
بین عدالت سازمانی با عوامل فساد اداری در کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین رابطه معناری وجود دارد.
بر اساس نتایج به دست آمده در جدول (۴-۸) ضریب همبستگی پیرسون بین عدالت سازمانی و عوامل فساد اداری۷۲/۰ بدست آمده است. به دلیل اینکه مقدار بدست آمده مثبت است به این معنی است که تغییرات دو متغیر به طور هم جهت اتفاق می افتد یعنی با افزایش در هر متغیر، متغیر دیگر نیز افزایش می یابد.همچنین سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰ می باشد. به عبارتی بین عدالت سازمانی و عدم وجود فساد اداری رابطه معناداری وجود دارد.بنابراین با توجه به ضریب همبستگی و سطح معناداری می توان فرضیه اصلی را تایید کرد بدین معنا بین عدالت سازمانی و عدم وجود فساد اداری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۳-۲- ۲- آزمون تاثیر ابعاد عدالت سازمانی و فساد اداری
فرضیه:
بین عدالت توزیعی سازمانی وعدم فساد اداری در سازمان رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد.
بین عدالت توزیعی سازمانی وعدم فساد اداری در سازمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بر اساس نتایج به دست آمده در جدول (۴-۸) ضریب همبستگی پیرسون بین عدالت توزیعی سازمانی و عدم وجود فساد اداری۶۵/۰ بدست آمده است. به دلیل اینکه مقدار بدست آمده مثبت است به این معنی است که تغییرات دو متغیر به طور هم جهت اتفاق می افتد یعنی با افزایش در هر متغیر، متغیر دیگر نیز افزایش می یابد.یعنی میتوان نتیجه گرفت که با افزایش عدالت توزیعی سازمان فساد اداری کم می شود.همچنین سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰ می باشد. به عبارتی بین عدالت توزیعی سازمانی و عدم وجود فساد اداری رابطه معناداری وجود دارد.بنابراین با توجه به ضریب همبستگی و سطح معناداری می توان فرضیه را تایید کرد بدین معنا بین عدالت توزیعی سازمان و عدم وجود فساد اداری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فرضیه:
بین عدالت رویه ای سازمانی وعدم فساد اداری در سازمان رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد.
بین عدالت رویه ای سازمانی وعدم فساد اداری در سازمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بر اساس نتایج به دست آمده در جدول (۴-۸) ضریب همبستگی پیرسون بین عدالت رویه ای سازمانی و عدم وجود فساد اداری۶۳/۰بدست آمده است. به دلیل اینکه مقدار بدست آمده مثبت است به این معنی است که تغییرات دو متغیر به طور هم جهت اتفاق می افتد یعنی با افزایش در هر متغیر، متغیر دیگر نیز افزایش می یابد.یعنی میتوان نتیجه گرفت که با افزایش عدالت رویه ای سازمان، فساد اداری کم می شود.همچنین سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰ می باشد. به عبارتی بین عدالت رویه ای سازمانی و عدم وجود فساد اداری رابطه معناداری وجود دارد.بنابراین با توجه به ضریب همبستگی و سطح معناداری می توان فرضیه را تایید کرد بدین معنا بین عدالت رویه ای سازمان و عدم وجود فساد اداری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فرضیه:
بین عدالت مراوده ای سازمانی وعدم فساد اداری در سازمان رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد.
بین عدالت مراوده ای سازمانی وعدم فساد اداری در سازمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بر اساس نتایج به دست آمده در جدول (۴-۸) ضریب همبستگی پیرسون بین عدالت مراوده ای سازمانی و عدم وجود فساد اداری۶۵/۰بدست آمده است. به دلیل اینکه مقدار بدست آمده مثبت است به این معنی است که تغییرات دو متغیر به طور هم جهت اتفاق می افتد یعنی با افزایش در هر متغیر، متغیر دیگر نیز افزایش می یابد.یعنی میتوان نتیجه گرفت که با افزایش عدالت مراوده ای سازمان، فساد اداری کم می شود.همچنین سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰ می باشد. به عبارتی بین عدالت مراوده ای سازمانی و عدم وجود فساد اداری رابطه معناداری وجود دارد.بنابراین با توجه به ضریب همبستگی و سطح معناداری می توان فرضیه را تایید کرد بدین معنا بین عدالت مراوده ای سازمان و عدم وجود فساد اداری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
۴-۳-۲- ۳- آزمون فرضیات فرعی
جدول۴-۹ :نتایج آزمون همبستگی پیرسون(عدالت و ابعاد فساد اداری)

  میزان کنترل و نظارت شفافیت فرایندها و رویه‌های کاری وانحصار وظیفه حقوق و مزایای پرداختی سلامت نظام استخدامی عدالت سازمانی سطح معناداری وضعیت فرضیه
میزان کنترل و نظارت ۱         ۰۰/۰ تایید
شفافیت فرایندها و رویه‌های کاری وانحصار وظیفه ۶۹/۰ ۱       ۰۰/۰


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود فایل پایان نامه : دانلود مطالب پژوهشی در مورد : بررسی همسویی استراتژیک فناوری ...راهنمای نگارش پایان نامه در مورد موقعیت ژئواکونومیک انرژی ایران ... »