وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پروژه های پژوهشی در رابطه با بررسی موانع توسعه ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

موضوع دیگری که باید به آن پرداخته شود در ارتباط با شدت روابط بین سئوالها می باشد. یکی از روش های انتخاب متغیرهای مناسب برای تحلیل عاملی، استفاده از ماتریس همبستگی است. به طور معمول اینگونه ماتریسهای همبستگی وجود رابطه بین برخی متغیرها و عدم ارتباط با برخی دیگر را نشان می دهند (زارع چاهوکی، ۱۳۸۹). این الگو در تحلیل عاملی موجب شکل گیری خوشه هایی می شود که متغیرهای درون خوشه با یکدیگر همبستگی و با متغیرهای دیگر خوشه ها همبستگی ندارند (زارع چاهوکی، ۱۳۸۹). توصیه می شود متغیرهایی که با هم همبستگی معنی داری ندارند از تحلیل حذف شوند. تباچینگ و فیدل (۲۰۰۷) برای بررسی شدت همبستگی، بررسی ماتریس همبستگی برای یافتن ضرایب بزرگتر از ۰٫۳ را پیشنهاد کرده اند. آماره هایی نیز وجود دارند که پژوهشگر از طریق آنها قادر به تعیین مناسب بودن داده ها برای تحلیل عاملی است. یکی از این روشها استفاده از ضریب KMO[11] که مقدار آن همواره بین صفر و یک در نوسان است می باشد (زارع چاهوکی، ۱۳۸۹):

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

که در آن ضریب همبستگی ساده بین متغیرهای i و j است و ضریب همبستگی جزئی بین انهاست.اگر مجموع ضرایب همبستگی جزئی بین همه زوج متغیرها در مقایسه با مجموع مجذورات ضرایب همبستگی کوچک باشد، اندازه آماره نزدیک به یک خواهد بود. مقادیر کوچک KMO بیانگر آنست که همبستگی بین زوج متغیرها نمی تواند توسط متغیرهای دیگر تبیین شود و بنابراین کاربرد تحلیل عاملی قابل توجیه نیست. در صورتیکه مقدار آماره کمتر از ۰٫۵ باشد، داده ها برای تحلیل عاملی مناسب نخواهند بود (زارع چاهوکی، ۱۳۸۹).
برای اطمینان از مناسب بودن داده ها برای تحلیل عاملی افزون بر اینکه از ماتریس همبستگی استفاده می شود، باید از آزمون کرویت بارتلت[۱۲] استفاده شود. آزمون بارتلت این فرضیه را که ماتریس همبستگی های مشاهده شده متعلق به جامعه ای با متغیرهای ناهمبسته است می آزماید (زارع چاهوکی، ۱۳۸۹). بنابراین باید این آزمون رد شود.
استخراج عامل ها
همانگونه که پیش از توضیح داده شد هدف تحلیل عاملی، خلاصه کردن متغیرها در تعدادی عامل است. پس برای انجام تحلیل عاملی باید روش استخراج عامل ها و معیار تعیین آنها مشخص شود.
الف- روش استخراج عاملها: برای استخراج عاملها روش های مختلفی وجود داردکه بر حسب مقدار و نوع واریانسی که توسط متغیرهای هر عامل در مدل توجیه می شود، متفاوتند. اساسی ترین این روشها روش تجزیه مولفه های اصلی است. در این روش عاملها همه واریانس هر متغیر را تبیین می کنند ولی عامل هایی استخراج می شوند که بیشترین مقدار واریانس را توجیه کنند (زارع چاهوکی، ۱۳۸۹).
ب- معیار تعیین عاملها: استخراج عاملها با توجه به معیار مقدار ویژه انجام می شود. براین اساس عامل هایی که مقدار ویژه آنها بیش از ۱ باشد معنی دار در نظر گرفته می شوند. (زارع چاهوکی، ۱۳۸۹)
تعیین متغیرهای هر عامل (تفسیر ماتریس عاملی)
در ماتریس عاملی هر ستون معرف یک عامل است. مقادیر در این ستونها معرف بارهای عاملی هر متغیر با یک عامل است. با توجه به بارهای عاملی می توان متغیرها را به عاملهای مختلف نسبت داد.
۴ -۵-۹-اولویت بندی موانع توسعه تجارت الکترونیک در خوشه نساجی یزد
به منظور اولویت بندی موانع شناسایی شده از دیدگاه مدیران واحدهای صنعتی، آزمون فرض زیر تعریف شده است:
H0 : µ۱ = µ۲ = …= µ۱۶
H1 : میانگین سئوالات مختلف با هم برابر نیستند
دسته ۱: مانع ۱
دسته ۲: مانع ۲
.
.
.
دسته ۱۶: مانع ۱۶
آزمونی که در این شرایط به کار می رود، تجزیه و تحلیل واریانس به کمک رتبه هاست. این آزمون زمانی به کار می رود که داده های آماری حداقل دارای مقیاس ترتیبی باشند و بتوان آنها را رده بندی نمود. بدین منظور از آزمون فریدمن استفاده می شود. آماره آزمون فریدمن به شرح زیر است (صالحی صدقیانی و ابراهیمی، ۱۳۸۱):
که در آن n تعداد سطرها و k تعداد ستونهاست.
۴-۵-۱۰- ارائه مدل تجاری توسعه تجارت الکترونیک در خوشه نساجی یزد
پس از شناسایی موانع و مشکلات عمده عدم توسعه تجارت الکترونیک در واحدهای خوشه نساجی، به ارائه راهکارهای اجرایی در قالب یک مدل تجاری پرداخته می شود.
تجزیه و تحلیل داده ها
۵-۱- مقدمه
بعد از گرد آوری داده ها از نمونه معرف جامعه، قدم بعدی تحلیل داد هاست، به طوری که بتوان فرضیه های پژوهش را مورد آزمون قرار داد. قبل از این کار ضروری است داده ها برای تحلیل آماده شوند. بدین منظور یک فایل در نرم افزار آماری SPSS19 ایجاد شد و داده ای پرسشنامه به آن انتقال یافت و سپس تحلیل آماری روی داده ها انجام گرفت که نتایج در این فصل ارائه شده است.
در ابتدای این فصل، آمار توصیفی وضعیت پاسخگویان و سپس آمار توصیفی شرکتهای مورد بررسی در قالب جدول و نمودار فراروانی ارائه می شود. سپس به منظور ارزیابی موانع توسعه تجارت الکترونیک از دیدگاه مدیران واحدهای مستقر در خوشه نساجی، بر روی سئوالات این بخش دو نوع تحلیل صورت گرفته است: ابتدا آمار توصیفی و استنباطی پاسخها به این سئوالات بر مبنای مشخصات پاسخگویان و شرکتها و سپس به منظور تایید مدل مفهومی پیشنهادی، نتایج تحلیل عاملی ارائه شده است. این فصل با جمع بندی و نتیجه گیری یافته ها پایان می پذیرد.
۵-۲- آمار توصیفی وضعیت پاسخگویان

بررسی وضعیت پاسخگویان از نظر جنسیت

نمودار ۵-۱- وضعیت پاسخ دهندگان از نظر جنسیت
جدول ۵-۱- وضعیت پاسخ دهندگان از نظر جنسیت

  فراوانی درصد درصد تجمعی
مرد ۱۷۶


فرم در حال بارگذاری ...

« پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد بررسی و مقایسه ریزغده زایی ...تحقیقات انجام شده در مورد : بررسی رابطه بین نوع ساختار ... »