وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع دانشگاهی : طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع بررسی ارتباط بین عدم ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

آماره های تحلیل توصیفی، اطلاعات مفیدی را در خصوص توزیع داده های جمع آوری شده و متغیرهای محاسبه شده در اختیار محقق قرار می دهد. برای مثال، نتایج ارائه شده در جدول ۴-۱ نشان می دهد که انحراف معیار متغیر سطح مدیریت سود، از میانگین بدست آمده برای آنها بالاتر است. این یافته نشان می دهد که داده های این متغیر(بعنوان متغیر وابسته تحقیق)، دارای تغییرپذیری بالایی می باشند که این امر باعث می شود توزیع این متغیرها از توزیع نرمال فاصله داشته باشد. نتایج ارائه شده در جدول ۴-۱ در خصوص عدم تقارن اطلاعاتی، نشان می دهد که این متغیر دارای چولگی مثبت می باشد. این یافته حاکی از آن است که داده های متغیر مذکور، متمایل به طرف راست منحنی نرمالیتی می باشند. میانگین درصد مالکیت صندوق های سرمایه گذاری، ۱۶۵/۰ می باشد. این یافته حاکی از آن است که بیش از ۱۶ درصد از سهام شرکتهای نمونه آماری در طول دوره تحقیق در اختیار صندوق های سرمایه گذاری بودذه است. این در حالی است که میزان مالکیت دولتی در این شرکتها، در حدود ۵/۴ درصد بوده است. میانگین متغیر دوگانگی وظیفه مدیرعامل ۴۲۶/۰ می باشد. بنابراین، در حدود ۴۰ درصد از مدیران عامل شرکتهای نمونه آماری، رییس هیات مدیره نیز می باشند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۳) بررسی نرمال بودن متغیر(های) وابسته
در مدل رگرسیونی آزمون فرضیات تحقیق حاضر، متغیر سطح مدیریت سود، بعنوان متغیر وابسته مطرح شده اند. الگوی آزمون فرضیات این تحقیق برپایه معادلات رگرسیونی استوار است و نرمال بودن متغیر وابسته یکی از فرضهای اولیه و اساسی رگرسیون است که به نرمال بودن باقیمانده های رگرسیون نیز می انجامد. در این تحقیق برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون جارگو-برا استفاده شده است. فرضیه های آماری مربوط به این آزمون بصورت ذیل می باشد.
H0 : توزیع داده ها نرمال است.
H1: توزیع داده ها نرمال نیست.
نتایج حاصل از آزمون آماری فوق در جدول ۴-۲ آمده است.
جدول شماره۴- ۲آزمون نرمال بودن متغیر وابسته تحقیق

متغیرها آماره جارگو-برا سطح معناداری
سطح مدیریت سود ۵۰۷/۵۴ ۰۰۰/۰

با توجه به این که سطح معناداری آماره جارکو- برا برای متغیرهای وابسته تحقیق، کمتر از ۰۵/۰ می‌باشد (۰۰۰/۰) بنابراین فرضیه H0 مبنی بر نرمال بودن توزیع متغیرهای وابسته در سطح اطمینان ۹۵% رد می شود. این یافته بیانگر این است که متغیر وابسته از توزیع نرمال برخوردار نمی‏باشد. بنابراین لازم است قبل از آزمون فرضیه ها این متغیرها نرمال سازی شود. در این مطالعه برای نرمال سازی داده ها از تابع برگشتی جانسون استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون جارکو – برا بعد از فرایند نرمال سازی داده ها به شرح جدول ۴-۳ می باشد.
جدول شماره۴- ۳آزمون نرمال بودن متغیر وابسته تحقیق پس از نرمال سازی

متغیرها آماره جارگو-برا سطح معناداری
سطح مدیریت سود ۳۴۹/۰ ۸۳۹/۰

با توجه به نتایج، سطح معنی داری بدست آمده از آزمون جارگو-برا برای متغیر وابسته، پس از نرمال سازی، بیشتر از سطح خطای آزمون (۰۵/۰=α) است و فرضیه H0 پذیرفته می شود. به عبارت دیگر، داده های مربوط به متغیرهای وابسته پس از نرمال سازی، از توزیعی نزدیک به توزیع نرمال پیروی می کند و نرمال بودن بعنوان یکی از فرض های اساسی رگرسیون در خصوص این متغیرها پذیرفته می شود.
۴-۴) نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول تحقیق
فرضیه اول: بین عدم تقارن اطلاعاتی با مدیریت سود ارتباط معناداروجود دارد.
برای آزمون این فرضیه از یک مدل رگرسیونی که در آن سطح مدیریت سود، بعنوان متغیر وابسته و تابعی از عدم تقارن اطلاعاتی و متغیرهای کنترلی است؛ استفاده شده است. جهت برازش مدل رگرسیونی مذکور، ابتدا از طریق آزمون های آماری، مدل رگرسیونی مناسب تشخیص داده می شود. بدین منظور از آزمونهای آزمون چاو و هاسمن استفاده می شود. آزمون چاو کمک می کند تا بین روش ترکیبی(Pooled) و روش پانل(panel) بهترین روش تخمین را انتخاب نمود و آزمون هاسمن، روش تخمین اثرات ثابت و اثرات تصادفی را با یکدیگر مقایسـه می کند. بدین ترتیب، ابتدا مدل رگرسیونی مبتنی بر روش ترکیبی، برازش داده شد و سپس آزمون چاو بر روی رگرسیون برازش شده اجرا گردید[۸۷]. فرضیه های آماری مربوط به این آزمون بصورت ذیل می باشد.
H0 :روش رگرسیون، ترکیبی است.
H1: روش رگرسیون، پانل است.
نتایج آزمون چاو برای مدل فرضیه اول در جدول ۴-۴ ارائه شده است.
جدول شماره۴- ۴نتایج آزمون چاو برای مدل رگرسیونی آزمون فرضیه اول


فرم در حال بارگذاری ...

« مقطع کارشناسی ارشد : دانلود مطالب پایان نامه ها در مورد بررسی مدل ...فایل پایان نامه با فرمت word : تاثیر منابع و قابلیت های سازمانی بر عملکرد ... »
 
مداحی های محرم