وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی علل عدم تمایل مددجویان به اجرای ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

منبع: داده ­های پژوهش
فصل پنجم:
نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱ مقدمه
با توجه به مطالب بیان شده در فصول قبلی تحقیق، در این فصل به جمع­بندی مطالب پرداخته می­ شود و نتیجه ­گیری از کار بیان می­ شود؛ و در ادامه پیشنهاد­ها و راهکار­های مرتبط با موضوع پژوهش، و در انتها، محدودیت­هایی که تحقیق حاضر با آن مواجه شد بیان می­گردد.
۵-۲ نتیجه ­گیری حاصل از فرضیه ­های پژوهش
۵-۲-۱ فرضیه ۱: سختگیری بانکهای عامل برعدم اجرای طرح خودکفایی تاثیرمثبت ومعناداری دارد.
فرضیه صفر:سختگیری بانکهای عامل برعدم تمایل مددجوبه اجرای طرح خودکفایی تاثیرمثبت ومعناداری ندارد.
فرضیه پژوهش: سختگیری بانکهای عامل برعدم اجرای طرح خودکفایی تاثیرمثبت ومعناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۲ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می باشد لذا فرضیه صفر رد می گردد. بدین معنا سختگیری بانکهای عامل برعدم اجرای طرح خودکفایی تاثیرمثبت ومعناداری دارد . میزان این اثر۰۶۱/۰می باشد.باتوجه به اینکه این ضریب مثبت است اثرآن به صورت مستقیم است. به عبارتی تغییریک واحد (افزایش)سختگیری بانکهای عامل،به میزان۰۶۱/۰عدم تمایل مددجوبه اجرای طرح خودکفایی را افزایش می دهد و نتیجه این فرضیه با پژوهش عبد الصالحی در سال ۱۳۹۳ همسویی دارد.
۵-۲-۲فرضیه۲ :عدم رشدفرهنگی مددجوبر اجرای طرح خودکفایی تاثیرمثبت ومعنی داری دارد.
فرضیه صفر: عدم رشدفرهنگی مددجوبرعدم اجرای طرح خودکفایی تاثیرمثبت ومعنی داری ندارد.
فرضیه پژوهش: عدم رشدفرهنگی مددجوبرعدم اجرای طرح خودکفایی تاثیرمثبت ومعنی داری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۲ سطح معناداری فرضیه برابر ۸۰۷/۰و بیشتر از ۰۵/۰ می باشد لذا فرضیه پژوهش رد می گردد بدین معنا که عدم رشدفرهنگی مددجوبرعدم تمایل مددجوبه اجرای طرح خودکفایی تاثیرمثبت ومعنی داری ندارد و نتیجه این فرضیه با پژوهش جعفری مهتاش در سال ۱۳۸۵ همسویی ندارد.
۵-۲-۳ فرضیه ۳:ترس ازخودکفاشدن برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.
فرضیه صفر: ترس ازخودکفاشدن بر اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری ندارد.
فرضیه پژوهش: ترس ازخودکفاشدن برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.
باتوجه به نتایج درجدول ۴-۱۲سطح معناداری فرضیه برابر۴۹۸/۰وبیشتراز ۰۵/۰ می باشدلذافرضیه پژوهش ردمی گردد.بدین معناکه ترس ازخودکفاشدن برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری ندارد. و نتیجه این فرضیه با پژوهش حیدر زاده در سال ۱۳۹۳ همسویی ندارد.
۵-۲-۴ فرضیه ۴:وابستگی به مستمری امدادبرعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد .فرضیه صفر: وابستگی به مستمری امدادبر اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری ندارد.
فرضیه پژوهش:وابستگی به مستمری امدادبر اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۲ سطح معناداری فرضیه برابر ۵۱۲/۰و بیشتر از ۰۵/۰ می باشد لذا فرضیه پژوهش رد می گردد بدین معنا که وابستگی به مستمری امدادبرعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری ندارد و نتیجه این فرضیه با پژوهشطالبی و نجفی اصلی در سال ۱۳۸۶ همسویی ندارد.
۵-۲-۵ فرضیه ۵:نداشتن مهارت فنی برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.
فرضیه صفر:نداشتن مهارت فنی برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری ندارد.
فرضیه پژوهش:نداشتن مهارت فنی برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.
باتوجه به نتایج درجدول ۴-۱۲سطح معناداری فرضیه برابر۰۴۴/۰وکمتراز ۰۵/۰ می باشدلذافرضیه صفرردمی گرددبدین معناکه نداشتن مهارت فنی برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.میزان این اثر۳۲۳/۰ می باشد. باتوجه به اینکه این ضریب مثبت است اثرآن به صورت مستقیم است. به عبارتی باتغییریک واحد (افزایش) نداشتن مهارت فنی،به میزان۳۲۳/۰ عدم تمایل مددجوبه اجرای طرح خودکفایی راافزایش می دهد.و نتیجه این فرضیه با پ‍ژوهش ذوالفقاری در سال ۱۳۸۲ در خصوص مهارت فنی و ایجاد مراکز فنی حرفه ای همسویی دارد.
۵-۲-۶ فرضیه ۶: عدم بازدهی اقتصادی طرح برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.
فرضیه صفر:عدم بازدهی اقتصادی طرح برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری ندارد.
فرضیه پژوهش:عدم بازدهی اقتصادی طرح بر اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۲سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۳/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می باشد لذا فرضیه صفر رد می گردد بدین معنا که عدم بازدهی اقتصادی طرح بر اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.. میزان این اثر۴۷۴/۰می باشد. باتوجه به اینکه این ضریب مثبت است اثرآن به صورت مستقیم است. به عبارتی باتغییریک واحد (افزایش) عدم بازدهی اقتصادی طرح ، به میزان۴۷۴/۰ بر عدم اجرای طرح خودکفایی راافزایش می دهد و نتیجه این فرضیه با پژوهش کاندر در سال ۲۰۰۲ همسویی دارد.
۵-۲-۷ فرضیه ۷:ترس ازورشکستگی برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.
فرضیه صفر: ترس ازورشکستگی بر اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری ندارد.
فرضیه پژوهش:ترس ازورشکستگی برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۲ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۲۱/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می باشد لذا فرضیه صفر رد می گردد بدین معنا که ترس ازورشکستگی برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعنی داری دارد.میزان این تاثیر۰۷۲/۰می باشد. باتوجه به اینکه این ضریب مثبت است اثرآن به صورت مستقیم است. به عبارتی باتغییریک واحد (افزایش) ترس ازورشکستگی ،به میزان۰۷۲/۰ برعدم اجرای طرح خودکفایی راافزایش می دهد. و نتیجه این فرضیه با پژوهش جانسون و روگالی در سال ۲۰۰۲ همسویی دارد.
۵-۲-۸ فرضیه ۸: بروکراسی اداری بر اجرای طرح خودکفایی تأثیر مثبت ومعناداری دارد.
فرضیه صفر: بروکراسی اداری برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعناداری ندارد.
فرضیه پژوهش:بروکراسی اداری براجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعناداری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۱۲ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می باشد لذا فرضیه صفر رد می گردد بدین معنا که بروکراسی اداری برعدم اجرای طرح خودکفایی تأثیرمثبت ومعناداری دارد.میزان این اثر ۷۵۳/۰می باشد.باتوجه به اینکه این ضریب مثبت است اثرآن به صورت مستقیم است. به عبارتی باتغییریک واحد (افزایش) بروکراسی اداری،به میزان۷۵۳/۰ عدم اجرای طرح خودکفایی راافزایش می دهدو نتیجه این فرضیه با پژوهش وجدانی در سال ۱۳۹۱ همسویی ندارد.
۵-۳ پیشنهادها
۵-۳-۱ پیشنهادهای اجرایی(حاصل از پژوهش)
پیشنهادبرای فرضیه اول:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱-پیشنهاد می گردد بانکهای عامل با اتخاذتدابیرمنطقی و سهل گیرانه در زمینه اخذ ضمانت به مددجویان در دریافت وام اشتغال کمک نمایند.
پیشنهاد برای فرضیه دوم:
۲-آموزشهای فرهنگی پایه و اساسی لازم در زمینه اشتغال به خانواده ها داده شود و در این خصوص توسط واحدفرهنگی و مشاوره آموزشهای لازم داده شود.


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه در رابطه با : ریسک سود مازاد_ ارزش_های ...مقطع کارشناسی ارشد : منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله مقایسه طرحواره های فعال در آزمودنی های ... »