وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پروژه های پژوهشی درباره مطالعه ی کیفی ابعاد سیطره ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

کد ۶۱۹: ماهیت افشاگر رفتارهای تبدیل­خواه در دوران مدرسه: انگشت­نما بودن
مشارکت­کننده­ شماره­ ۵:
«من توی مدرسه مثل گاو پیشونی سفید بودم».
مشارکت­کننده­ شماره­ ۴:
«وقتی (معلم­ها) تنبیهم می­کردند من که گریه می­کردم، چون همیشه ریمل می­زدم و به مدرسه می­رفتم، این ریمل­ها می­ریخت روی صورتم و زیر چشم­هام­رو سیاه می­کردند. معلم­ها می­گفتند اه اه این چیه به چشات زدی؟ مگه تو دختری آخه؟ من هم برای این­که همکلاسی­هام نفهمند و بعدن سوژه نشم می­گفتم که من دارم ادا درمیارم. ولی کلا تو مدرسه خیلی سوژه شده بودم».

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

مشارکت­کننده­ شماره­ ۴:
«من در کلاس و مدرسه خیلی انگشت­نما بودم. دوست داشتم که باهاشون دوست باشم ولی ازشون دوری می­کردم چون خیلی ازشون می­ترسیدم. اونها متوجه تفاوت من شده بودند».
کد ۶۲۹: ماهیت افشاگر رفتارهای تبدیل­خواه در دوران مدرسه: انگشت­نما بودن
مشارکت­کننده­ شماره­ ۱۰:
«یه معلم ادبیات داشتیم که یه خاطره از دوران دانشگاش تعریف می­کرد که یه هم­اتاقی داشتند که مرد بوده عمل کرده و زن شده.، می­گفت که پول عملش­رو نداشته ما با هم جمع شدیم. پول عملش­رو جور کردیم. همونجا یکی از همکلاسی­هام برگشت گفت فلانی می­خوای ما هم پول جمع کنیم بری عمل کنی. انقدر موضوع من علنی بود. منم اینو گفت دیگه گفتم تمومه پس منم می­تونم عمل کنم».
مشارکت­کننده­ شماره­ ۷:
«سال دوم راهنمایی بودم. یه روز معلم ادبیاتمون از من یه تقلب گرفت بعد مادرم­رو خواست که بیاد مدرسه. مامانم بهش گفت که بابا این بچه ساده­س. چرا انقدر تو مدرسه اذیتش می­کنین. این که درسش خوبه. معلمه برگشت گفت این یه آدمیه،‌ فکر می­کنین که ساده­س. من همش باید مواظبش باشم که ازش یه خلافی سر نزنه. اصلا یه نگاهی بهش بندازین این کجاش دختره».

    • بررسی و تحلیل تم و مقایسه­ دو گروه مبتنی بر سیطره­ی جنسیت (۶۱۹ و ۶۲۹)

تجربه­ زیسته­­ی تبدیل­خواهان جنسی در دوران مدرسه به گونه ­ای رقم می­خورد که راز نارضایتی از جنسیت بر همگان افشا می­گردد. به بیان دیگر ماهیت این تجربه آن چنان است که فرد تبدیل­خواه را در محیطی همچون مدرسه، «رسوا» و «انگشت­نما»­ی خاص و عام می­ کند.
۴-۸ تم اصلی هفتم: تجربه­ روابط جنسی تبدیل­خواهان: برساخت عادات و رفتارهای جنسی در «جریان کنش متقابل»
یکی از دغدغه­ های پر رنگ تبدیل­خواهان،‌ روابط جنسی است. این مساله در آنان از این جهت اهمیت دارد که پیش و پس از عمل تغییر جنسیت اندام­های کاملی نداشته و نخواهند داشت (FtM). مطالعه­ این بخش از تجربه­ آنان چگونگی معنایابی آنان نسبت به بدن خود را نشان می دهد. به بیان دیگر«ادراک بدن­مند» تبدیل­خواهان ار رفتارهای جنسی و اندام­های جنسی خود موضوعی است که در این تم بدان پرداخته شده است
شایان ذکر است در تحلیل این تم رویکرد پساساختارگرایه برساخت­گرایی نقشی پر رنگ دارد؛ شکل­ گیری آن­چه لذت یا محرومیت از لذت جنسی تلقی می­گردد مبتنی بر این رهیافت است که صورت می­گیرد. به بیان دیگر تبدیل­خواهان جنسی،‌ سازه­ی میل جنسی و لذت خود را در هر تجربه،‌ آجر به آجر می­چینند تا آن­که تصویر آنان از لذت جنسی کامل می­ شود (برساخته می­ شود).
جدول شماره­ ۴-۷ تم اصلی هفتم: تجربه­ روابط جنسی تبدیل­خواهان: برساخت عادات و رفتارهای جنسی در «جریان کنش متقابل»

تم­های فرعی FtM تم­های فرعی MtF
۷۲۰ نداشتن رابطه­ جنسی در دوران تحصیل با وجود تحریک جنسی، به دلیل کنترل تمایلات جنسی ۷۱۰ نداشتن رابطه­ جنسی کامل در دوران مدرسه با وجود قرارگیری در معرض پیشنهادات متعدد
۷۲۱ بازکشف امیال جنسی طی لمس بدن زنانه در روابط جنسی: فضای حریم زنانه به مثابه­ی «میدان کنش جنسی» ۷۱۱ وجود حس جنسی و تجربه­ روابط جنسی در دوران تحصیل: برساخت میل جنسی مبتنی بر زنانگی تجسم­یافته
۷۲۲ عدم احساس کمبود در روابط جنسی ۷۱۲ احساس کمبود در روابط عاطفی- جنسی به دلیل تهیدگیِ روابط جنسی از احساسات عاطفی
۷۲۳ نداشتن رابطه­ جنسی ناشی از احساس نفرت نسبت به اندام­های زنانه­ی خود ۷۱۳ حسرت داشتن اندام زنانه در رابطه­ جنسی با یک مرد: تحمیل جسم مردانه در فرایند برساخت میل جنسی


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه با فرمت word : بررسی رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده سهام- فایل ...ارزیابی برخی الگوریتم‌های کنترل همروندی در سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها، ... »
 
مداحی های محرم