وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد : طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع شناسایی-و-رتبه-بندی-استراتژی-های-بازاریابی-شرکت-های-کوچک-ومتوسط-به-منظور-بقا-در-شرایط-رکود-اقتصادی-به-روش-FANP- فایل ۵

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

جدول ۲-۱-فهرست رفتارهای راهبردی در رکود برای بازاریابی . ۲۸

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۲-۲-حفظ سهم بازار. ۳۰
جدول ۲-۳-اقدامات بازاریابی به منظورحفظ سهم بازار. ۳۰
جدول ۲-۴-فهرست رفتارهای راهبردی در رکود برای فروش. ۳۲
جدول ۲-۵-استراتژی تمرکز مجدد بر محصول- بازار ۵۱
جدول ۲-۶-استراتژی هایی برای بقا در رکود اقتصادی ۵۶
جدول ۲-۷-خلاصه ای از مرورادبیّات پژوهش ۷۶
جدول ۳-۱-طیف اعداد فازی و مقیاس زبان شناسی برای تعیین وزن ابعاد و زیر ابعاد ۹۱
جدول ۳-۲-نمونه ای از پرسشنامه مقایسه زوجی ۹۲
جدول ۳-۳-نمونه ای از پرسشنامه اولویت بندی ۹۲
جدول ۴-۱-مشخصات پاسخ‌دهندگان ۹۵
جدول۴-۲-شاخص‌های اصلی و زیر معیار های مربوط ۹۶
جدول۴-۳-تعیین اولویت معیارهای اصلی ۹۷
جدول ۴-۴-فازی زدائی اوزان نرمال محاسبه شده متغیرهای اصلی مطالعه ۹۹
جدول۴-۵-ماتریس مقایسه زوجی معیارهای اصلی براساس C1 101
جدول۴- ۶-ماتریس مقایسه زوجی معیارهای اصلی براساس C2 101
جدول۴-۷-ماتریس مقایسه زوجی معیارهای اصلی براساس C3 101
جدول۴-۸-ماتریس مقایسه زوجی معیارهای اصلی براساس C4 102
جدول۴-۹-ماتریس مقایسه زوجی معیارهای اصلی براساس C5 102
جدول ۴-۱۰-تعیین اولویت زیرمعیارهای مدیریت نقدینگی ۱۰۴
جدول۴-۱۱-تعیین اولویت زیرمعیارهای کاهش هزینه ها ۱۰۵
جدول۴-۱۲-تعیین اولویت زیرمعیارهای بهبود قابلیت های قیمت گذاری ۱۰۵
جدول ۴-۱۳-تعیین اولویت زیرمعیارهای قابلیت افزایش سهم بازار و فروش ۱۰۶
جدول۴-۱۴-تعیین اولویت زیرمعیارهای حفظ مشتریان وفادار و بهبود روابط با مشتریان ۱۰۶
جدول۴-۱۵-ماتریس مقایسه زوجی استراتژی‌ها براساس شاخص ۱۰۷
جدول۴-۱۶-سوپرماتریس اولیه برای تعیین وزن نهایی (ناموزون) ۱۰۸
جدول۴-۱۷-سوپرماتریس اولیه (ناموزون) ۱۰۸
جدول۴-۱۸-سوپرماتریس موزون ۱۰۹
جدول ۴-۱۹-سوپرماتریس حد ۱۱۰
فهرست نمودار‌ها

عنوان صفحه

نمودار ۴-۱-اولویت معیارهای اصلی ۱۰۰
نمودار ۴-۲-وزن معیارهای اصلی براساس C1 102
نمودار ۴-۳-وزن معیارهای اصلی براساس C2 103
نمودار ۴-۴-وزن معیارهای اصلی براساس C3 103
نمودار ۴-۵-وزن معیارهای اصلی براساس C4 103
نمودار ۴-۶-وزن معیارهای اصلی براساس C5 103
نمودار ۴-۷-تعیین اولویت زیرمعیارهای مدیریت نقدینگی ۱۰۴
نمودار ۴-۸-تعیین اولویت زیرمعیارهای کاهش هزینه ها ۱۰۵
نمودار ۴-۹-تعیین اولویت زیرمعیارهای بهبود قابلیت های قیمت گذاری ۱۰۵
نمودار ۴-۱۰-تعیین اولویت زیرمعیارهای قابلیت افزایش سهم بازار و فروش ۱۰۶
نمودار ۴-۱۱-تعیین اولویت زیرمعیارهای حفظ مشتریان وفادار و بهبود روابط با مشتریان ۱۰۷
نمودار۴- ۱۲-ماتریس مقایسه زوجی استراتژی‌ها براساس شاخص ۱۰۷
فصل اوّل
کلیّات پژوهش

۱-۱-مقدمه

امروزه پیشرفت سریع فن آوری و تغییرات محیطی وسیع، شتاب فزاینده ای به اقتصاد بخشیده و رقابت روز افزون موسسات، دستیابی به سود را محدود و احتمال وقوع بحران مالی را افزیش داده است. شرکت ها هنگامی در بحران مالی قرار می گیرند که به علت از دست دادن منابع زیاد، زیان های فراوانی را متحمل شده و ادامه حیات آن با تهدید و چالش مواجه شده است. برخی محققان رکود اقتصادی را عامل ایجاد و تداوم بحران و افول شرکت ها می دانند(هافر، ۱۹۸۰). در دوره رکود بیکاری افزایش می یابد و توان خرید مردم نیز کاهش می یابد. هرچند در این دوره تقاضا برای کالاهای عادی هنوز بالاست اما تقاضا برای کالاهای لوکس کم می شود. در این دوره سرمایه گذاری شرکتها برای توسعه واحدهای خود کاهش می یابد و کم کم پدیده مازاد کالا مشهود می شود. و این به این معناست که فروختن به آسانی قبل نیست و برخی شرکتها در حوزه فروش با مشکلاتی مواجه می شوند. دوره رکود سخت ترین دوره اقتصادی است. به دلیل عرضه بیش از حد، تقاضای کالاهای بسیاری از شرکتها با مشکلات جدی مواجه می شوند و در این دوره است که برخی از شرکتها محکوم به فنا هستند. باتوجه به کاهش شدید توان خرید مشتریان در این دوره، دیدگاه ها و ارزشهای مشتریان نیز دچار تغییر خواهد شد. لذا مدیران در دوره بحران و رکود باید اجزای آمیزه و استراتژی بازاریابی خود را مجددا طراحی و اجرا نمایند(ایوبی، ۱۳۹۳). شدت( اندازه و گستردگی) و فوریت (ناگهانی و بی خبری) بحران در شرکت های مختلف در هنگام رکود با هم متفاوت است. برخی شرکت ها دچار بحران سهمگین و طاقت فرسا می شوند وافت عملکرد شدید و ناگهانی را تجربه کرده و برای تعدادی از شرکت ها هم ممکن است بحران تدریجی و زود گذر رخ دهد و افت عملکرد چندان گسترده نباشد(لورک و همکاران، ۲۰۱۲). برای مقابله با بحران، مدیران تلاش می کنند نزول شدید عملکرد سازمان را معکوس کرده و کامیابی اقتصادی را دوباره به شرکت بازگردانند.راهبردهای گوناگونی برای بقا وجود داردکه اتخاذ راهبرد مناسب در شرایط بحران یکی از مهم ترین تصمیماتی است که مدیران شرکت های بحران زده در رکود اقتصادی با آن روبرو هستند(رحمان سرشت و همکاران، ۱۳۸۴).


فرم در حال بارگذاری ...

« طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد تاثیر نانو نقره ...مقطع کارشناسی ارشد : منابع کارشناسی ارشد در مورد : بررسی وضعیت موجود ... »
 
مداحی های محرم