وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مطالب با موضوع منابع مطرودساز، طرد اجتماعی و احساس ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۱۲-در صورتیکه به حمایت و کمک آنها نیاز داشته باشید، حاضرند برای شما وقت بگذارند؟

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

حمایت اطلاعاتی

اطلاعات،مشورت، پیشنهاد و رهنمود

۱۳-برای حل و فصل مشکلات روزمره( تربیت فرزندان، مسائل خانوادگی و …) چقدر با آنها مشورت می­کنید؟

۱۴-آیا برای بهبود وضع زندگی­تان راهنمایی مفید و پند خیرخواهانه می­ کنند؟

۳-۱-۷-۲-۳-۱-۱-۲. طرد از حمایت­های بین گروهی
تعریف نظری:

طبق نظر فلاندر(۲۰۰۷) شبکه ­های بین­گروهی مبتنی بر ارتباطات ناهمگون و معطوف به بیرون­اند که افراد در گروه ­های مختلف را بر می­گیرد (فیروزآبادی، ۱۳۹۲: ۸۰). همچنین طبق نظر ولکاک(۲۰۰۲) سرمایه اجتماعی بین­گروهی عبارتست از ارتباطات میان مردمی که شبیه هم نیستند، پیوندهای ضعیف دارند و با پیشرفت و تحرک در ارتباط است. «پیوندهای ضعیف» که از سوی گرانووتر(۱۹۷۳) مطرح شد را می­توان معادل شبکه ­های پیشرفت دانست. وی پیوندهای ضعیف را پیوندهای خارج از همسایگان نزدیک، دوستان و خانواده معرفی کرد که موقعیتی، اتفاقی و نامنظم­اند و ضعیف­تر از روابط شخصی و صمیمی نزدیک­اند. ولکاک همچنین نوعی از پیوندهای بین­گروهی را مشخص نموده که معطوف به پیوندهای عمودی بوده و افراد در مواضع متمایز (بالا و پایین) سلسله مراتب عمودی جامعه را به هم متصل می­ کند. این پیوندها که اتصالی[۱۸۹] نامیده می­شوند، افراد را قادر می­سازد تا به منابع و اطلاعاتی خارج از شبکه ­های اجتماعی درون خودشان دسترسی یابند. سرمایه اجتماعی اتصالی، ارتباط با افرادی است که در موقعیت­های قدرت قرار دارند(همان).
تعریف عملیاتی:
برای سنجش حمایت­های بین­گروهی از مقیاس ذیل استفاده شده است که با ۸ گویه سنجیده می­ شود که گویه ­های آن از تحقیق فیروزآبادی اقتباس شده است و در قالب طیف لیکرت شش گزینه­ای آشنایانی ندارم(کد ۰)،­ آشنایان خیلی کمی دارم (کد ۱)، آشنایان کمی دارم(کد ۲ )، تا حدودی آشنایانی دارم(کد ۳)، آشنایان زیادی دارم( کد ۴)، آشنایان خیلی زیادی دارم( کد ۵) مقیاس­بندی شده است.
جدول شماره(۳-۴): شاخص­ های متغیر از حمایت­های برون­گروهی

مفهوم

گویه

۱-اگر شما با یکی از اعضاء خانواده­تان بیکار باشید، آشنایی را دارید که برایتان شغلی پیدا کند؟

۲-اگر نیاز به وام داشته باشید، آشنایی را می­شناسید تا برای دریافت وام از کمیته، بانک یا صندوق­های اعتباری به شما کمک کند یا ضامن شما شود؟

حمایت­های
بین گروهی

۳-آیا آشنایی را دارید، برای راه­انداختن کسب­و­کار برای یکی از اعضاء خانواده­تان، سرمایه ­گذاری کند(مثلا پول، زمین، مغازه، ابزار یا ماشین­آلات و… در اختیار شما بگذارد) ؟

۴-برای دریافت کمک یا خدمات، آشنایی دارید که سفارش شما را به سازمان­ها و نهادهای دولتی مربوطه بکند و یا به اصطلاح پارتی بازی کند؟


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه شناسایی ابعاد موثر در موفقیت نظام مدیریت ...تحقیقات انجام شده در مورد : ارائه یک پروتکل ... »