وبلاگ

توضیح وبلاگ من

فایل پایان نامه کارشناسی ارشد : پژوهش های انجام شده در رابطه با بررسی رابطه ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۰۸/۰

خودرهنموددهی

۲۷/۰-

۲۶/۰

تحریک­طلبی

۲۴/۰-

۲۵/۰

لذت­طلبی

۳۲/۰-

۳۷/۰

پیشرفت

۳۱/۰-

۲۷/۰

قدرت

۰۲/۰-

۳۴/۰

امنیت

۱۱/۰-

۱۳/۰

P< 01/0 P<05/0
همانطور که در جدول ۴-۱۰ مشاهده می­ شود بین ارزش­های شخصی بصورت تک نشانگر و نیز مؤلفه­ های آن با اضطراب مرگ رابطه وجود دارد، بدین صورت که رابطه بین ارزش­های شخصی با اضطراب مرگ در سطح ۰۱/۰ معنادار و منفی می­باشد.
از طرف دیگر رابطه بین ارزش­های شخصی و مؤلفه­ های آن با حمایت اجتماعی بررسی گردید و نتایج حاصل با توجه به جدول ۴-۱۰ نشان می­ دهند که بین ارزش­های شخصی، همنوایی، سنت­گرایی، نوع دوستی، خودرهبری، تحریک­طلبی، لذت­طلبی، پیشرفت و قدرت با حمایت اجتماعی همبستگی معنادار مثبت در سطح ۰۱/۰ وجود دارد، همچنین بین امنیت و حمایت اجتماعی رابطه معنادار مثبت در سطح ۰۵/۰ مشاهده شد. اما بین مؤلفه جهان­شمول­نگری و حمایت اجتماعی رابطه معناداری بدست نیامد.

  • آیا ادراک حمایت اجتماعی با اضطراب مرگ رابطه دارد؟

از طرف دیگر رابطه بین حمایت اجتماعی و اضطراب مرگ نیز بررسی گردید که با توجه به نتایج بدست آمده در جدول ۴-۱۰ بین حمایت اجتماعی و اضطراب مرگ رابطه معنادار منفی۸۶/۰-= r در سطح ۰۱/۰ مشاهده شد.

  • آیا بین ارزش­های شخصی و اضطراب مرگ رابطه وجود دارد؟

علاوه بر بررسی رابطه بین ارزش­های شخصی و اضطراب مرگ، در این پژوهش رابطه بین مؤلفه های ده­گانه ارزش­های شخصی و اضطراب مرگ نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل در جدول ۴-۱۰ نشان می­ دهند که رابطه بین همنوایی، جهان­شمول­نگری، خودرهنموددهی، تحریک­طلبی، لذت­گرایی، پیشرفت و امنیت با اضطراب مرگ در سطح ۰۱/۰ معنادار و منفی و همچنین رابطه بین سنت­گرایی و خیرخواهی با اضطراب مرگ در سطح ۰۵/۰ معنادار و منفی است. اما بین مؤلفه قدرت و اضطراب مرگ رابطه معناداری مشاهده نشد.

  • آیا در اولویت­های ارزش­های شخصی، بین زنان و مردان تفاوت وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال و جهت بررسی تفاوت میان زنان و مردان به لحاظ نوع ارزش­ها از آزمون t (مقایسه میانگین­ها) استفاده شده است. نتایج بدست آمده در جداول ۴-۱۱ و ۴-۱۲ تفاوت مردان و زنان را در نوع ارزش­ها منعکس می­ کند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۴-۱۱ فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد ریخت­های ارزشی بر حسب تفکیک جنسیت


فرم در حال بارگذاری ...

« ارزیابی آمادگی بکارگیری راه حل سازمانی (ERP) بر اساس ...دانلود فایل پایان نامه با فرمت word : منابع پایان نامه درباره :بررسی اثر تعدیلی ... »
 
مداحی های محرم