وبلاگ

توضیح وبلاگ من

شناسایی و اولویت‌بندی عوامل حیاتی موفقیت توسعه محصول ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

برتری رقابتی خاص محصول اهمیت باید داشته باش د و تا حدی هم دارد ولی در صنعت امروز مشتریان کمتر از قیمت به کیفیت
توجه می کنند و معمولا این برتری از طریق کیفیت اعمال می شود

 

محصول پروژه توسعه محصول جدید درمقایسه با محصولات رقیب بهتر است

 
 

انتخاب پروژه ی توسعه محصول جدید، براساس ظرفیت های تولیدی شرکت

 
 

از پروژه هایی که حمایت می شود توسط دولت و بر اساس سیاست های تولید ملی است استفاده بشه در این صنعت از تولیدات خارجی برای تیم ملی استقپفاده میشه که هرکس بتواند کیفیت مناسب را ارائه کند میتواند در این عرصه جایی داشته باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

 

انتخاب پروژه های توسعه محصول جدید براساس سیاست های تولیدی ملی

 
 

استفاده از مشاوران در انجام پروژه های توسعه محصول جدید میتواند باعث تزریق افکار جدید در خود ایده و روش شود.

 

وجود کارشناسان و مشاوران مناسب در تیم توسعه محصول

 

عوامل مرتبط با تیم توسعه محصول و نوآوری

 
 

برای تولید هر محصول به ویژه محصول جدید و یا توسعه یک محصول باید تحقیقات فنی صوزت گیرد برای عملی شدن و جلوگیری از مشکل در بین مسیر تولید

 

تحقیق فنی به وسیله اعضای تیم توسعه محصول صورت گیرد

 
 

وجود امکانات برای تشکیل تیم توسعه محصول جدید بصورت هدفمند، بطوری که مکان مناسب زمان و تجهیزات و منابع مالی مناسب در اختیار اعضا قرار گیرد

 

وجود امکانات مورد نیاز برای تیم توسعه محصول

 
 

استفاده از طراحان صنعتی و طراحان مد فارق التحصیل از دانشگاهان و استفاده از ایدهای بکر جوانان همراه با تجربه تیم توسعه محصول شرکت میتواند باعث جهشی در تولید محصولی جدید و مناسب شود.

 

تاکید بر تجربه تیم توسعه محصول با کمک دانشگاهیان

 
 

منابع انسانی بسیار مهمتر از منابع مالی است. هر وقت کسی پولی به شما دهد می توانید تکنولوژی را بخرید ولی منابع انسانی است که نیاز به کسب تجربه و مهارت دارد بویژه در تولید محصول جدید.

 

وجود تجربه کافی در میان اعضای تیم توسعه محصول

 
 

ما در ایران برندهای بزرگی نداریم. سازمان ها هم به دنبال تغییر بسته بندی خود هستند. این نیازی را ایجاد می کند که باعث می شود داشتن نوآوری در پوشاک ورزشی مشتری
های نسبتا بیشتری را جذب کند و باعث موفقیت شود. این روحیه نوگرایی باید در وجودش باشد و اگر کسی بودجه مالی خوبی هم داشته باشد ولی سالها در همان حال باقی بماند، این شخص آن روحیه نوگرایی را ندارد.

 

توجه به نوآوری در شرکت

 
 

شرکت هایی که دارای برند های معتبر و جا افتاده هستند بهتر میتوانند محصول جدید خورد را به فروش برسانند.

 

شهرت برند شرکت

 

عوامل مرتبط با مدیریت و کارکنان

 
 

اگر مدیری باهوش و درایتی که داشته به جایی رسید که می تواند در بعضی مسائل به عوامل دیگری که دارد تکیه کند مانند نیروی انسانی تجهیزات سخت افزاری و غیره اگر مسائل غیرقابل پیش آمده چقدر بنیه مالی دارد تا زمین نخورد. امروز در ایران چون سازمان ها بنیه مالی قوی ندارند ریسک پذیر هم نیستند. از طرف دیگر دانش هم ندارند برای همین ریسک بالایی را نمی توانند بپذیرند. اهمیت زیادی دارد چون نوآورها همیشه ریسک پذیر هستند. ریسک پذیری تا حدی نسبی است شاید کاری برای من ریسک باشد و برای شما نباشد اگر به بازار اشراف کامل وجود داشته باشد عملی که انجام می شود با ریسک کم تری همراه است.

 

ریسک پذیری مدیریت سازمان

 
 

یک مدیری که اطلاعات ندارد در روند کار با مشکل مواجه می شود. تجربه مدیریتی مفید باید باشد چون خیلی از مدیران تولیدی پوشاک ورزشی ما تجربه زیا د دارند ولی مفید نیست. تجربه جاهایی خوب است که فرایند استاندارد باشد و از یک فرایند استاندارد تجربه آموزی کرده باشند. خیلی وقت ها تجربه ها ناکارآمد بوده اند. یک کار غلطی را ۴۰ سال انجام داده اند. برای همین هم سرمایه گذاری های بزرگ در این صنعت را کسانی انجام داده اند که تازه واردند. البته شاید دلیل این موضوع در تحصیلات کم تا متوسط مد یران در این صنعت باشد.

 

تیم مدیریت شرکت دارای تجربه بالا باشد

 
 

وجود امکانات و تجهیزات لازم در شرکت بسیار مهم است. دسترسی اسان به تجهیزات مورد نظر و اینکه از امکانات موجود و مازاد شرکت بنوان کار تولید یک محصول جدید را انجام داد


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود فایل پایان نامه با فرمت word : مطالب با موضوع استفاده از الگوریتم رقابت استعماری بهبود ...سایت دانلود پایان نامه : تحلیل کمانش نانوصفحات کامپوزیتی چندلایه گرفن قرار گرفته ... »