وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پروژه های پژوهشی درباره بررسی رابطه امیدواری و سبک های ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۴۶۰/.

۰۰۲/.

۰۰۲/.

تعداد

۳۸۰

۳۸۰

۳۸۰

۳۸۰

۳۸۰

۳۸۰

۳۸۰

۱-۵-۴: آزمون فرضیه۱: امیدواری با بهزیستی روانشناختی دانش آموزان رابطه مثبت دارد.
برای آزمون فرضیه ۱ از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. جدول ۳-۴ رابطه بین مسیر تفکر امیدواری دانش آموزان و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان شهر تبریز را نشان می دهد. نتایج جدول بیانگر آن است که ضریب همبستگی پیرسون برابر با۴۱۰/.=r و سطح معنی داری ۰۰۱/.=P بدست آمده است. چنانچه از جدول فوق مشاهده می شود رابطه مثبت و معنی داری بین مولفه مسیر تفکر امیدواری با بهزیستی روانشناختی دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

همان‌گونه که در جدول (۳-۴) مشاهده می‌شود همبستگی ® محاسبه شده بین منبع تفکر امیدواری و بهزیستی روان شناختی برابر (۱۲۹/۰) در سطح معنی داری (۰۱۲/۰) است. این داده‌ها نشانگر آن است که بین منبع تفکر امیدواری و بهزیستی روان شناختی رابطه مستقیم و مثبتی وجود دارد. از این‌رو فرضیه شماره (۱) پژوهش تائید می‌شود.
۲-۵-۴: آزمون فرضیه ۲:سبک های اسنادی با بهزیستی روان شناختی دانش آموزان رابطه مثبت دارد.
جدول ۳-۴رابطه بین مولفه های سبک اسنادی با بهزیستی روان شناختی دانش آموزان شهر تبریز را نشان می دهد. نتایج جدول بیانگر آن است که ضریب همبستگی پیرسون مولفه مکان کنترل ۱۰۳/.=r و ضریب معنی داری ۰۴/.=P می باشد. و نیز همبستگی مولفه ثبات برابر ۳۱۳/.- =r و ضریب معنی داری برابر با ۰۰۰/=P می باشد که همبستگی منفی را نشان می دهد و نیز مولفه بعد کلی برابر با ۱۶۶/.- =r و ۰۰۲/.=P که همبستگی منفی را نشان می دهد می باشد. بنابراین مولفه های سبک اسنادی با بهزیستی روانشناختی دانش آموزان رابطه دارد. دانش آموزان اگر شکست های خود را به عوامل بیرونی مانند درجه دشواری و شانس و تصادف نسبت دهند، بهزیستی روانشناختی بالایی خواهند داشت و بر عکس اگر شکست ها را به عوامل درونی مانند استعداد نسبت دهند بهزیستی روانشناختی پائین خواهد بود.
۶-۴: سوال پژوهش: کدامیک از انواع امیدواری و سبک های اسنادی پیش بینی کننده بهزیستی روان شناختی دانش آموزان هستند؟
جهت پاسخ به این سوال از رگرسیون چندگانه گام به گام استفاده شده است. برای اینکه مدل رگرسیونی معنادار باشد باید بین متغیر ملاک ومتغیر های پیش بین رابطه رگرسیونی وجود داشته باشد.
جدول ۴-۴٫ خلاصه تحلیل واریانس تغییرات ناشی از رگرسیون متغیرملاک به طرف متغیرهای پیش بین

گام

مجموع مجذورات

درجات آزادی

مجذور میانگین

F

سطح معنی داری

۱

رگرسیون
باقیمانده
تغییرات کل

۰۴۹/۵۰۵۵
۶۲۱/۲۴۹۹۴
۶۷۰/۲۰۰۴۹

۱
۳۷۸
۳۷۹

۰۴۹/۵۰۵۵
۱۲۳/۶۶

۴۴۹/۷۶

۰۰۱/۰


فرم در حال بارگذاری ...

« پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع ارزیابی و رتبه بندی پروژه های سرمایه ...اولویت بندی و ارزیابی شاخص های حکمرانی خوب شهری ... »
 
مداحی های محرم