وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه با فرمت word : منابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی وضعیت پایداری تونل ها و ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۲-۶-۳-۶-۲- نیرو های وارد بر سیستم نگهداری
نیرو های محوری، برشی و لنگر خمشی وارد بر سیستم نگهداری تونل مترو مربوط به فاصله ۷۰/۶ متری تونل ها با اعمال زلزله ال سنترو و در ارتفاع ۹ متری سطح آب زیرزمینی در شکل (۲-۲۶) نشان داده شده است. مشاهده می شود که مقدار نیروهای داخلی سیستم نگهداری تونل مترو با اعمال بار دینامیکی زلزله ال سنترو و کاهش فاصله تونل های دوقلو، افزایش پیدا می کند، جدول (۲-۱۱). و در فضای بین تونل ها تمرکز تنش بیشتری بوجود می ­آید (همانند ایستگاه های مترو). بنابراین ضریب اطمینان کمتر خواهد بود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شکل (۲-۲۶)، (الف) نیروی محوری، (ب) نیروی برشی، (ج) لنگر خمشی وارد بر سیستم نگهداری تونل مربوط به فاصله ۷۰/۶ متری تونل های دو قلو مترو پس اعمال با زلزله ال سنترو
۲-۶-۳-۷- بررسی سطح آب زیرزمینی در تحلیل جابجایی ها ونیروهای داخلی سیستم نگهداری تونل مترو با اعمال زلزله ال سنترو
با توجه به این نکته که تونل مترو تبریز در یک محیط آبرفتی شهری قرار گرفته است و تغییرات سطح آب زیرزمینی هم انتظار می­رود، تأثیر این موضوع بر تغییر شکل ها، نشست ها و همچنین مقدار نیروهای وارد بر سیستم نگهداری تونل مورد بررسی قرار گرفته است. در این قسمت سطح آب زیرزمینی در دو حالت ۹ و ۱۸ متری ارتفاع از سطح زمین بررسی شده است.
۲-۶-۳-۷- جابجائی ها و نیروها
جابجائی کلی تونل به همراه جابجائی های قائم مدل مربوط به کاهش آب زیرزمینی به ۱۸ متر ارتفاع از سطح زمین و با اعمال زلزله ال سنترو در حالت فاصله ۷۰/۶ متری تونل ها در شکل (۲-۲۷) و (۲-۲۸) نشان داده شده است. در جدول (۲-۱۱) مقادیر جابجائی ها و نیروها در دو حالت ۹ و ۱۸ متری آمده است. مشاهده می­ شود که مقدار جابجائی افقی اندکی افزایش ولی مقادیر جابجائی قائم و کلی تونل مترو کاهش پیدا می­ کند و مقدار نیرو های داخلی وارد بر سیستم نگهداری تونل مترو با اعمال زلزله ال سنترو و کاهش آب زیرزمینی، افزایش پیدا می کند.
شکل (۲-۲۷) جابجائی های کل تونل در اثر کاهش سطح آب زیرزمینی به ۱۸ متر ارتفاع از سطح زمین و با اعمال زلزله ال سنترو
شکل (۲-۲۸) جابجائی های قائم تونل در اثر کاهش سطح آب زیرزمینی به ۱۸ متر ارتفاع از سطح زمین و با اعمال زلزله ال سنترو
۲-۶-۳-۸- نتیجه ­گیری
مقایسه ای از مقادیر جابجائی ها و نیروهای سیستم نگهداری تونل در حالت های مختلف در جدول (۲-۱۱) نشان داده شده است که با توجه به این مقایسه می توان به نتایج زیر رسید.
جدول (۲-۱۱) مقایسه مقادیر نیرو ها و جابجائی های سیستم نگهداری تونل در حالت های مختلف

لنگر خمشی KNm/m نیری برشی KN/m نیروی محوری KN/m جابجائی افقی mm جابجائی قائم mm جابجائی کل mm فاصله تونل ها از هم (m) ارتفاع آب از سطح زمین(m)
۰۵/۳۰۴- ۴۲/۱۳۷ ۱۳۸۰- ۳۴/۹۶- ۹۹/۸۱- ۲۰/۷۴ ۷۰/۶ ۹
۰۳/۳۲۵- ۰۸/۱۴۷ ۱۴۰۰- ۰۶/۱۰۹- ۳۷/۹۶- ۹۵/۷۹ ۲۰/۴ ۹
۰۲/۳۳۴- ۵۸/۱۵۳ ۱۵۵۰- ۷۶/۱۰۸-


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی رابطه امیدواری و سبک های اسنادی با بهزیستی ...پایان نامه ارشد : راهنمای نگارش مقاله با موضوع تأثیر سیاست همسایگی اتحادیه اروپا ... »
 
مداحی های محرم