وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود فایل پایان نامه با فرمت word : برهمکنش پلاسمون-مولکول در نانوذره و نانومیله های فلزی- ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۴۲۴۲/۰

۳۴۳۰/۰

جدول ۵- ۱: پارامترهای مدل درود-سامرفلد برای فلزات طلا و نقره [۳۴]

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

همچنین می­توان آلیاژ­های ترکیب شده از این دو فلز را نیز مورد مطالعه قرار داد. براساس مقایسه با نتایج به دست آمده آزمایشگاهی، ثابت دی­الکتریک آلیاژی مرکب از طلا و نقره را می­توان از رابطه زیر به دست آورد [۸۷]:
که در این رابطه نسبت نقره موجود در آلیاژ را نشان می­دهد و طبیعتا مقادیری بین ۰ تا ۱ را به خود اختصاص می­دهد. در ادامه این قسمت تاثیر ساختار نانوبلور با در نظر گرفتن ملاحظات بالا برای این دو فلز و برای سه نوع نانوبلور، به طور مجزا مورد بررسی قرار می­گیرد. در همه حالت­های مورد بررسی در این قسمت ضریب شکست محیط اطراف برابر ضریب شکست آب (۳۳۳۴/۱n=)، در نظر گرفته می­ شود.
۵-۱-۱- نانوکره:
نانوکره مورد بررسی در این قسمت قطری برابر ۱۵ نانومتر دارد. شکل ۵-۱ نتایج به دست آمده برای طیف خاموشی این نانوکره، با بهره گرفتن از روش­های تقریب دو قطبی و تئوری می را نشان می­دهد. همان­طور که کاملا واضح است، طیف مربوط به نقره کاملا باریک­تر می­باشد و شدت آن نیز از طلا بیشتر می­باشد. از طرفی طول موج تشدید پلاسمونی مربوط به نقره در طول موج­های پایین­تر طیف مرئی اتفاق می­افتد.
شکل ۵- ۱: منحنی طیف خاموشی نانوکره با قطر ۱۵ نانومتر. (A): تقریب دوقطبی. (B): تئوری می. (منحنی نقطه چین برای نقره و خط کامل برای طلا)
جدول ۵-۲ نتایج به دست آمده برای طول موج تشدید پلاسمونی را نشان می­دهد. نتایج به دست آمده برای نانوکره طلا با نتایج به دست آمده از طریق آزمایش که طول موج تشدید پلاسمونی ۵۲۷ نانومتر را نشان داده است تا حد قابل قبولی توافق دارد.

فلز

طول موج تشدید پلاسمونی (تقریب دوقطبی، نانومتر)

طول موج تشدید پلاسمونی (تئوری می، نانومتر)

طول موج تشدید پلاسمونی (تجربی، نانومتر)

طلا

۵۲۱

۵۲۱

۵۲۷

نقره

۳۸۸

۳۸۹

-

جدول ۵- ۲: مقادیر طول موج تشدید پلاسمونی برای دو روش مورد استفاده برای کره با قطر ۱۵ نانومتر
شکل (۵-۲) نیز تاثیر ساختاری مرکب از دو فلز را برای چهار نسبت متفاوت از نقره برای نانوکره با قطر ۱۵ نانومتر نشان می­دهد. همان­طور که این شکل نشان می­دهد با کاهش سهم نقره و افزایش نسبت طلا در آلیاژ، پهنای طیف افزایش می­یابد و طول موج تشدید پلاسمونی نیز به سمت طول موج­های بلندتر جابجا می­ شود و منحنی­ها به منحنی­های شکل (۵-۱) تبدیل می­ شود. شدت طیف نیز مطابق انتظار با کاهش نسبت نقره در آلیاژ کاهش می­یابد.
شکل ۵- ۲: منحنیطیفخاموشینانوکرهباترکیباتمتفاوتنقره. (A): تقریبدوقطبی. (B): تئوریمی. (نسبتنقرهدرمنحنی­هایaتاdبهترتیببرابر ۸/۰، ۶/۰، ۴/۰، ۲/۰ می­باشد.)
جدول (۵-۳) نتایج به دست آمده برای طول موج تشدید پلاسمونی نشان داده شده در شکل (۵-۲) را نشان می­دهد.

درصد نقره (%)

طول موج تشدید پلاسمونی (تقریب دوقطبی، نانومتر)

طول موج تشدید پلاسمونی (تئوری می، نانومتر)

۲۰

۴۹۹


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع پژوهشی : طراحی مدل مدیریت استراتژیک برند باشگاه های لیگ ...منابع مورد نیاز برای پایان نامه : منابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی تحولات تاریخی ... »