وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع کارشناسی ارشد با موضوع مکان یابی بهینه واحدهای ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

اقتصاد در میکروگرید به سه دسته تقسیم میشود:
۱- دستهی اول که مربوط میشود به اساس اقتصاد سرمایهگذاری بهینه و تکنولوژی های بهرهبرداری برای میکروگرید

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۲- دسته ی دوم که مربوط می شود به آن دسته از جنبه های میکروگرید که نیاز به ابداع و ابتکار دارد. در واقع نواحی وجود دارد که در آن میکروشبکه با شبکه ای اصلی متفاوت است. برای مثال امکان سطوح غیر یکنواخت قابلیت اطمینان برای نقاط انتخابی و یا اهمیت حیاتی برخی محدودیتهای بهره برداری مانند نویز که در اقتصاد تامین کنندگان انبوه توان ناچیز است.
۳- دستهی سوم که مربوط میشود به رابطه میکروگرید با سیستم سراسری توزیع.
مسئلهی چالش برانگیز دیگر توانایی میکرگریدها برای شرکت در بازارهای عرضهی برق است که می –واند از جانب ولتاژ و یا اتلافات محدود شودیک میکروگرید توسط یک مصرف کننده یا گروهی از مصرف کنندگان جهت منافع اقتصادی آنها طراحی، نصب و بهره برداری می شود. اگر چه ممکن است شرکای میکروگرید هم اثرات مثبت محیطی سیستم تامین انرژی داشته باشند اما مهم ترین منافعی که شرکا به جستجوی آن هستند صورت حساب انرژی پایینتر است میکروگرید میتواند نقاط انتهایی را با قیمتی پایینتر از شبکهی اصلی تامین کند اما بدیهی است که میکروگرید ها نیاز به یک سری تجهیزات جانبی نیز دارند که باید در محاسبات اقتصادی لحاظ شوند. مثلا با توجه به اینرسی کم سیستمهای میکرو باید منابع ذخیرهای نیز وجود داشته باشند، این هزینه های اضافه باید با مزایای حاصل از جزیره شدن از دیدگاه مصرف کنندگان و هزینه نگهداری قابلیت اطمینان بالای سیستم از نظر شبکهی سراسری سبک و سنگین شوداز بسیاری جهات اقتصاد میکروگرید شبیه شبکه است. برای مثال اصول توزیع اقتصادی اعمال بر هر دو و مینیممسازی قیمت ها برای هر نوع سیستم نیازمند این است که در تمامی زمان ها ترکیبی از منابع را به کار ببریم که کمترین هزینه ممکن را داشته باشد.
سیستمهای توان که بصورت سنتی طراحی شدهاند حول مفهوم سرویس همگانی عمل میکنند که در آن باید کیفیت و قابلیت اطمینان توان تحویلی به همهی مصرف کنندهها یکسان باشد. در عمل انحرافهایی از این استاندارد به وجود میآید و این بخاطر مسائل مربوط به مناطق جغرافیایی مختلف و وسیع میباشد اما همچنان هدف وفادار بودن به استاندارد همگانی میباشد. یک محرک کلیدی برای میکروگرید ها، نزدیکتر کردن کنترل قابلیت اطمینان و کیفیت به نقاط انتهایی است. اقتصاد به ما میگوید که کنترل قابلیت اطمینان و کیفیت در نقاط انتهایی می تواند حاوی منافعی باشد. به دلیل اینکه در زمان های کسری انرژی، انرژی میتواند از مقدارهای پایینتر نقاط انتهایی به نقاط ابتدای انتقال داده شود. اگر چه با انجام این کار تامین کیفیت بالاتر و قابلیت اطمینان بالاتر میتواند موجب هزینههایی شود. ذخیره کردن نیز گزینهای است که در هنگام عدم نیاز به توان با کیفیت بالا در نقاط انتهایی میتواند وجود داشته باشد.
۱-۳-۴ تاثیرات میکروگرید بر محیط زیست
گسترش صنایع و گسترش فضاهای مسکونی تجاری و اداری در جهان باعث افزایش میزان مصرف سوخت به میزان ۴۷ % تا سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد شد. این افزایش مصرف به معنای اضافه کردن چند تریلیون آلایندههای زیست محیطی به هوا و اطراف نیز میباشد. باران های اسیدی ناشی از این آلایندههای ایجاد شده موجبات تخریب فلزات تأسیسات و مزارع کشاورزی را در بر خواهد داشت و هم چنین آثار سوء را برای انسان در بر خواهد داشت. همچنین سالانه بیش از ۴ تریلیون فوت مکعب گازهای غیر قابل مصرف در سطح زمین سوزانده شده و به هوا فرستاده میشوند. با توجه به گسترش حفر چاه های نفت و گاز این رقم تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶ تریلیون فوت مکعب خواهد رسید.
منابع زیست محیطی در جهان کنونی سرمایه های ارزشمندی هستند که حفظ آن ها میبایستی در زمره اساسیترین تلاشهای انسان قرار گیرد. این منابع دائماً در اثر آلودگیهای ناشی از پسماندهای فعالیتهای صنعتی در حال تخریب میباشند. تولید انرژی انواع گوناگونی از صدمات جدی را به محیط زیست وارد مینماید که بیشتر از عوامل خارجی هستند و آن هزینههایی است که در مراحل مختلف تولید انرژی به جهت آلوده نمودن محیط زیست بر قیمت انرژی تحمیل میشوند. آلایندههای هوا علاوه بر اینکه مشکلاتی از قبیل افزایش گازهای گلخانهای ایجاد میکنند همچنین انتشار آنها در محیط میتواند برای افراد بیمار و حساس عوارض شدیدی در پی داشته باشد. از طرف دیگر این آلایندهها بر روی محصولات کشاورزی و گونه های گیاهی و جانوری ضایعات غیر قابل برگشتی به وجود میآورد (Piagi and Lasseter 2006, 8).
سیستمهای میکروگرید به دلیل استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر در ساختار خود نقش موثری را در کاهش انتشار کربن به هوا و گرم شدن کره زمین ایفا میکنند. صرف نظر از حساسیت بازار، این امر یکی از مهمترین مزایای استفاده از میکروگریدها به شمار میرود. برای عملکرد سازگار با محیط زیست میکروگریدها، کنترل کنندههای مرکزی میکروگرید میبایست بر اساس کمترین میزان آلایندگی، تصمیمات مناسب را اتخاذ نمایند. چنانچه کنترل کنندههای مرکزی برنامه ریزی شده بر اساس بازار به کاهش آلودگی نیز حساس گردند، الگوریتم تصمیم گیری آنها بسیار پیچیده خواهد شد.
آژانس حفاظت محیط زیست ایالت متحده آمریکا شش نوع آلاینده زیر را به عنوان مهمترین آلایندهها معرفی نموده است:
دی اکسید نیتروژن
مونواکسید کربن
دی اکسید سولفور
سرب
ازون
ذرات معلق موجود در هوا
استفاده از توربینهای گازی بزرگ در نیروگاهها سبب تولید انبوه مونواکسید کربن میشود حال آنکه استفاده از سیستمهای بادی و فتوولتاییک به عنوان انرژی های پاک و در دسترس مزیت دارد. علاوه بر آن توربینهای گازی بزرگ و موتورهای پیستونی به علت دمای عملیاتی بالای آنها در تولید دی اکسید نیتروژن نقش دارند بالعکس، میکروتوربینها و پیلهای سوختی به علت دمای احتراق پایین آنها مقدار دی اکسید نیتروژن کمتری را در هوا منتشر میکنند. بنابراین استفاده از این منابع ذکر شده به عنوان تولیدات پراکنده در میکروگرید به نحو چشمگیری باعث کاهش ترکیبات نیتروژن و کربن و مجموعه هیدروکربنها میشود. در جدول ۱-۱ غلظت گازهای خروجی، از نیروگاههای تولید برق مختلف نشان داده شده است:
جدول ۱-۱- غلظت گازهای خروجی از دودکش نیروگاهها

روش تولید SO2
تن برگیگا وات ساعت
NO2
کیلوگرم بر گیگا وات ساعت
CO2
تن بر گیگا وات ساعت
فسیلی ۱۳۷۰-۶۳۰ ۱۵۶۰-۶۳۰ ۱۲۴۰
سیکل ترکیبی ۱۴۰- ۴۵ ۸۱۰ -۶۵۰ ۴۵۰
آبی بزرگ ۲۱- ۱۸ ۴۰-۳۴ ۸-۷
میکروهیدرو ۴۶- ۳۸ ۸۶ - ۷۱ -
توربین بادی


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله : تاثیر ۸ هفته تمرینات ...منابع کارشناسی ارشد در مورد بررسی تاثیر مازاد جریان ... »
 
مداحی های محرم