وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع علمی پایان نامه : دانلود فایل های پایان نامه در رابطه با بررسی جایگاه محصولات ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

N

۵۱/۱

۴۵/۱

۴۱/۱

۳۲/۱

۲۴/۱

۱۲/۱

۹/۰

۵۸/۰

۰

۰

RI

روش های آماری مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از :
آمار توصیفی :
در این تحقیق از آمار توصیفی برای نمایش اطلاعات جمعیت شناختی استفاده شده است. برای این منظور اطلاعات جمعیت شناختی معمولاً با بهره گرفتن از جداول فراوانی و نمودارها میله ای، نمودارهای دایره ای، نمودارهای هیستوگرام و جداول توافقی نشان داده می شوند.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

خلاصه فصل :
از آغاز تاریخ بشر انسان در صدد پی بردن به قاعده و نظم موجود در پدیده‌ها بوده است. بدین جهت به کشف قوانین، اصول و نظریه‌های حاکم بر پدیده‌ها و رویدادها نائل آمده است؛ اما باید توجه داشت که این قوانین و اصول تحت شرایط خاصی اعتبار دارد. این شرایط زیربنای صحت آن‌ها را تشکیل می­دهد. تحقیق علمی که همان کاربرد روش علمی است در جستجوی شرایطی است که تحت آن پدیده خاصی رخ می‌دهد و مشخص کردن شرایط دیگری است که تحت آن پدیده رخ نمی‌دهد؛ به عبارت دیگر قضیه اصلی روش علمی آن است که تحت چه شرایط خاصی پدیده رخ می‌دهد. پیش از شروع بحث درباره مراحل روش علمی و صورت‌بندی مسئله تحقیق لازم است تعریف روش‌شناسی، روش و تحقیق مورد نظر قرار داده شود. (بازرگان و دیگران،۱۳۸۳: ۱۹-۱۸).
در این فصل در مورد روش تحقیق، قلمرو مکانی تحقیق و همچنین در مورد نحوه نمونه‌گیری و تعیین اندازه آن مطالبی آورده شد. آنگاه ابزار جمع‌ آوری اطلاعات را در این تحقیق معرفی نموده و به روش های کمی و کیفی مورد استفاده در پایان نامه پرداخته شده است.

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه
به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های آماری پژوهش حاضر، ابتدا اطلاعات حاصل از اسناد و مدارک موجود در باره مشتریان مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین چون محقق برای گردآوری سایر اطلاعات از پرسشنامه استفاده کرده است، لذا جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات این بخش، ابتدا داده‌های پژوهش از پرسشنامه‌ها استخراج و در جدول اطلاعات کلی یا جدول مادر تنظیم شد. دراین فصل حاضر ابتدا متغییرهای جمعیت شناختی و شاخص های معرف متغییرهای پژوهش توصیف گردیده است سپس تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش مطرح و ارائه گردیده است.
توصیف داده ها و اطلاعات
تعیین آزمون آماری
یکی ازبخشهای بسیار مهم هرپژوهش تعیین آزمون های آماری صحیح می باشد قدم اول در این مسیر مشخص کردن نوع توزیع جامعه آماری است که نوع آزمونهای مورد استفاده در پژوهش را معین می سازد انتخاب یک آزمون آماری وابسته به موارد زیر است:
پرسش پژوهش
نقشه یا طرح پژوهش
نوع داده های جمع آوری شده
نرخ برگشت پرسشنامه
از آنجا که جامعه آماری تحقیق حاضر کاملا مشخص و معین بود ، فرایند توزیع پرسشنامه های طراحی شده ، پس از تعیین سطح روایی و اطمینان از سطح پایایی به صورت کاملا هدفمند پیگیری شد .پیش بینی این بود با توجه به آنکه پژوهشگر خود به صورت رو در رو از متقاضی درخواست پرکردن پرسشنامه را انجام می دهد که حدود ۹۲ درصد پرسشنامه ها قابل استفاده و با اطلاعات درست باشند که از ۱۳۰ پرسشنامه ۱۲۰ پرسشنامه که حدود ۹۲% مجموع کل پرسشنامه ها قابل استفاده بود و ۱۰ پرسشنامه به دلیل مخدوش بودن قابل استفاده نبودند. لذا نرخ برگشت بسیار مناسب بوده و به صورت کامل حجم نمونه را پوشش می دهد .
بررسی های جمعیت شناختی پژوهش
در این بخش به بررسی محور های جمعیت شناختی به شرح زیر خواهیم پرداخت ، پرسشنامه شامل متغییر های جمعیت شناختی زیر است :
جنسیت
تاهل
تحصیلات
شغل
جنسیت
۱ز ۱۲۰ نمونه؛ ۴۷ نمونه زن و ۷۳ مورد مرد بوده اند.
جدول ‏۰‑۱ جدول فراوانی جنسیت

جنسیت


فرم در حال بارگذاری ...

« پروژه های پژوهشی در مورد مبانی-تدوین-الگوی-اسلامی‌ایرانیِ-سیاست-جنایی- فایل ۶۳پایان نامه ارشد : طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد جداسازی فلزات سنگین ... »