وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مطالب درباره بررسی تأثیر وام های خوداشتغالی در ایجاد ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

۲

 

گرایش افراد به فعالیتهای تولیدی و سرمایه گذاری اقتصادی

 
 

۳

 

موجب ارتقای مهارت

 
 

۴

 

افزایش میزان درآمد

 
 

۵

 

تثبیت شغل

 
 

۶

 

کسب درآمد

 
 

۷

 

کاهش بیکاری در طول سال

 
 

۸

 

ثبات در آمد

 
 

۹

 

تنوع شغلی

 
 

۱۰

 

استفاده از وسایل مکانیزه

 

منبع: یافته های تحقیق
۱ـ ۱۰ ـ متغیرهای تحقیق
انواع متغیر تحقیق حاضر از نظر نقش شامل متغیر وابسته و مستقل می باشد.
۱ ـ ۱۰ ـ ۱ ـ متغیر مستقل
در تحقیق حاضر اعتبارات دریافت شده توسط خانوار های روستایی و همچنین ویژگی های فردی وام گیرندگان و عوامل اقتصادی به عنوان متغیر مستقل می باشد.
۱ـ ۱۰ ـ۲ـ متغیر وابسته
در تحقیق حاضر ایجاد اشتغال و نوع شغل های ایجاد شده توسط دریافت کنندگان وام به عنوان متغیر وابسته می باشد.
۱ـ ۱۱ ـ جامعه آماری
در هر بررسی آماری، مجموعه عناصر مورد نظر را جامعه می نامند. به عبارت دیگر جامعه مجموعه تمام مشاهدات ممکنی است که می توانند با تکرار یک آزمایش حاصل شوند، به طور کلی جامعه عبارت است از مجموعه ای از افراد یا واحدها که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند.
جامعه آماری تحقیق حاضر شامل روستاهای شهرستان لنگرود می باشد. این شهرستان در سرشماری سال ۱۳۹۰ دارای۲۰۸ روستا می باشد که از این تعداد ۱۹۳ روستا دارای سکنه، ۱۴۸۴۲ خانوار و ۴۵۲۳۵ نفر جمعیت بوده است. با توجه به گستردگی منطقه مورد مطالعه و به منظور مطالعه دقیق، افراد با بهره گرفتن از روش سیستماتیک منظم انتخاب شدند. با توجه به موضوع تحقیق که در مورد وام های خود اشتغالی دریافتی می باشد، جهت تحلیل اثرات، تعداد افراد وام گیرنده که ۱۴۵۰ نفر بوده اند ۳۲۰ نفر و در دوره زمانی ۱۳۸۵ ـ ۱۳۹۱ مورد مصاحبه قرار گرفتند. برای تعیین تعداد حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱ ـ ۱۲ ـ روش نمونه گیری
نمونه بخشی از جامعه تحت بررسی است که با روشی که از پیش تعیین شده است انتخاب می شود، به صورتی که می توان از این بخش، استنباطهایی درباره کل جامعه بدست آورد. انتخاب تعدادی از افراد، حوادث و اشیاء از یک جامعه تعریف شده به عنوان نماینده آن جامعه است. اولین قدم در نمونه گیری تعریف جامعه مورد نظر است و هدف نوعی نمونه گیری است که تمام افراد جامعه تحت انتخاب شدن شانس برابر داشته باشند.
نمونه گیری مشتمل بر گزینش واحد ها به روشی سیستماتیک و در نتیجه به صورت غیر تصادفی است. منظور از از این نوع نمونه گیری معمول، پخش کردن واحدها بطور یکنواخت بر روی چارچوب است. نمونه گیری منظم برای انتخاب یک نمونه از یک جامعه تعریف شده به کار می رود.
روش نمونه گیری در این تحقیق نمونه گیری سیستماتیک منظم می باشد.
۱ ـ ۱۳ ـ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی اثرات اجرای طرح هادی بر بهبود کیفیت زندگی ...مقالات و پایان نامه ها درباره بررسی عملکرد فرایند ... »
 
مداحی های محرم