وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع تحقیقاتی : پایان نامه در مورد بررسی تاثیر ۱۶ جلسه ...

 
تاریخ: 28-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

آمادگی عضلانی برای وارد کردن حداکثر فشار به یک مانع ثابت و یا متحرک فقط برای یک مرتبه را قدرت عضلانی گویند . قدرت عضلانی در حفظ تعادل و توازن قامت و اندامها و سلامتی عمومی و مهارتهای ورزشی نقش دارد . کاربرد عمده آن در مهارت های ورزشی و ورزشهای اصلاحی است .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

قدرت عملیاتی
بیشترین وزنه ای که آزمون شونده بتواند برای حداقل یک بار بلند کند.که در این تحقیق با دستگاه دینامومتر اندازه گیری شده است.
استقامت عملیاتی
حداکثر استقامتی که آزمون شونده در یک مرحله از آزمون می تواند تحمل کند. که در این تحقیق توسط آزمون تست درازنشست اندازه گیری شده است.
تعریف عملیاتی آب درمانی
به کلیه حرکات و تمریناتی درون آب اطلاق می شود که در هدفمند بوده و باعث می شود افراد به یک موقعیت ایده آل تر برسند.
فصل دوم
پیشینه تحقیق
در این فصل ابتدا به بررسی مبانی نظری در حوزه کمر درد مزمن و ارتباط تمرینات آب درمانی با این موضوع می پردازیم. سپس به مبانی تجربی و تحقیقات مربوط به تاثیرات هر دو و ارتباط آنها با یکدیگر می رسیم.
مبانی نظری
مهره های کمری
پنج مهره کمری ( (L1-L5وجود دارد. که دارای ویژگی های خاصی می باشند. که ضخیم تر بوده تنه مهره ای بزرگ و کلیوی شکل دارند و درمهره پنجم ارتفاع آن در طرف جلو بیشتر از عثب است زائده خاری آن ها تقریبا افقی، چهار گوش و ضخیم است و کاملا به طرف عقب متمایل اند و ناحیه وسیعی را برای اتصال عضلات ایجاد می کنند.
عنصر دنده ای در زاویه عرضی فاقد رویه مفصلی برای دنده ها و فاقد سوراخ عرضی هستند.تنه چهارمین مهره کمری با بلند ترین نقطه ستیغ ایلیاک ، هم سطح است . در صورتی که ناف هم سطح با دیسک فوق آن می باشد.علاوه بر این ، این مهره ها دارای رویه های مفصلی می باشند.
بخش خلفی و داخل متمایلند و دو رویه مفصلی تحتانی نیز که حالت عمود دارند به طرف بخش قدامی و خارج متمایل هستند (تصویر ۱-۱) . تیغه مهره ای در این مهر ه ها نسبت به مهره های پشتی ،ضخیم تر می باشد و سوراخ مهره ای این مهر ه ها سه گوش هستند ، و از سوراخ مهره های پشتی بزرگ تر و از سوراخ مهر ه ها ی گردنی کوچک تر می باشند.
(تصویر ۲-۱) عضلات پشتی تنه
و ظایف ستون مهره ها
به طور کلی می توان گفت که ستون مهره ها سه نقش مهم را در بدن به عهده دارند:
الف – تحمل وزن بدن و انتقال آن به مهره های تحتانی.
ب – محافظت و نگهداری از قسمتی از سیستم اعصاب مرکزی (نخاع).
ج – نقض حرکتی وشرکت در حرکات مختلف تنه.
عملکرد دیگر ستون مهره ها نقض حمایتی ان از قفسه سینه است . ناحیه سینه به دلیل وجود اندام های داخلی مخصوصا قلب به حمایت زیادی نیاز دارد که ستون مهره ها در این حمایت نقض اصلی را ایفا می کند و با انحنای این ستون به عقب در این ناحیه فضای کافی برای اندام های داخلی به وجود می آید.
عضلات ستون فقرات
الف – عضلات بازکننده ستون فقرات
گروه عضلاتی بوده که در بخش خلفی ستون فقرات قرار گرفته و عمیق ترین طبقه عضلات پشتی را تشکیل می دهند و در طول ستون فقرات ، از خارجی تا جمجمه امتداد دارند . هر یک از دو توده عضلانی راست کننده ستون مهره ها خود در سه لایه سطحی ، لایه میانی و لایه عمقی قرار گرفته اند.
و هر لایه شامل سه عضله می باشند. بعضی از الیاف کوتاه و بعضی بلند هستند. الیاف عضلانی لایه عمقی کوتاه ترند و از مهره های مجاور تجاوز نمی کنند در صورتی که الیاف عضلانی لایه سطحی از دو لایه دیگر بلند تر می باشند.

    1. لایه سطحی توده راست کننده ستون مهره ها

این لایه ، دو لایه دیگر را از هر طرف پوشانده و شامل سه قسمت می باشد : داخلی ، خارجی و وسطی که کنار هم قرار می گیرند. مبدأ اتصالات آن ها در پائین به ترتیب : سطح عمقی فاسیای لامبار ، سطح خلفی خارجی ، و لبه داخلی ستیغ خاصره می باشد.

    1. لایه میانی توده راست کننده ستون مهره ها

این لایه بلافاصله در زیر لایه سطحی قرار دارد و از لایه عمقی که در زیر آن است ضخیم تر می باشد.
این لایه خود از دو ورقه عضلانی سطحی و عمقی تشکیل شده است.

    1. لایه عمقی توده راست کننده ستوه مهره ها

عمیق ترین لایه عضلات راست کننده ستون فقرات است و شامل سه دسته عضلات به نام های بین خاری ، بین عرضی و گرداننده ها می باشد .(تصویر ۲-۲)
تصویر (۲-۲) عضلات راست کننده ستون فقرات
عمل عضلات بازکننده ستون مهره ها
موقعیت این عضلات به طور کلی از نقطه نظر قرار گیری به گونه ای است که بهترین شکل ممکن را نسبت به محور حرکتی فرونتال داراست و موجب حرکت باز شدن و باز شدن بیش از حد می شود. گر چه این ضلات در حرکات چرخشی ستون مهره ها به چپ و راست نیز دخالت دارند. ضمنا عضلات راست کنندهستون مهره ها موجب نگهداری وثابت کنندگی ستون مهره ها نیز می شوند.
عضلات ناحیه کمری
عضلات بین عرضی جانبی (lntertransversari latrales)
سر ثابت : زوائد عرضی مهره های کمری
سر متحرک : زائده عرضی مهره فوقانی بعدی
عمل : خم کردن ستون فقرات به پهلو
عصب : بخش اصلی شکمی از اعصاب نخاعی ؛ عضلات بین عرضی میانی (داخلی )intertransversari) mediales )
سر ثابت : زائده نوک پستانی هر مهره کمری


فرم در حال بارگذاری ...

« راهنمای نگارش پایان نامه و مقاله درباره نقش یکپارچگی ...دانلود مطالب پایان نامه ها در مورد مشارکت واحدها با ... »