وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مقالات و پایان نامه ها با موضوع بررسی نقش ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۳-۱- مقدمه

تحقیق، تلاشی است در جهت حقیقت یابی و فهم مجهولات. پایه هر علمی‌روش شناخت آن است. روش تحقیق مجموعه ای از قواعد، ابزار و راه‌های معتبر (قابل اطمینان) و نظام یافته برای بررسی واقعیت‌ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است. با توجه به اهمیت این مسأله، در این فصل روش و نوع تحقیق مورد استفاده, متغیرهای تحقیق و روش سنجش آنها (متغیرهای مستقل و وابسته), جامعه آماری, فرضیات تحقیق, ابزار تحقیق, روش‌های جمع آوری اطلاعات, روش نمونه گیری و روش‌های مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده‌ها معرفی شده اند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

با این اوصاف در این تحقیق سعی شد به بررسی نقش استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان در شهر تهران با توجه به پرسشنامه طراحی شده بپردازیم.

۳-۲- روش شناسی تحقیق‌:

در تحقیقات توصیفی محقق به دنبال چگونه بودن موضوع است و ‌می‌خواهد بداند پدیده، متغیر،شی، یا مطلب چگونه است به عبارت دیگر این تحقیق وضع موجود را بررسی ‌می‌کند و به توصیف منظم و نظامدار وضعیت فعلی آن ‌می‌پردازد و ویژگی‌ها و صفات آن را مطالعه ودر صورت لزوم ارتباط بین متغیرها را بررسی ‌می‌کند.
اصولاً هر تحقیق یا کار پژوهشی به دنبال دستیابی و تحقق به اهداف معینی ‌می‌باشد.در این راستا اصل اولیه و گام اول برای رسیدن به هدف‌‌،روش دستیابی به ان هدف یااهداف ‌می‌باشد.بعد از مشخص شدن اهداف تحقیق نیز پژوهشگر باید اهداف را به مسائل عملی تبدیل کند‌‌،زیرا اساساً در نهایت هدف اصلی هر تحقیقی کشف،تبیین‌‌،تفسیر و گسترش دانش پیرامون پدیده‌های خاصی ‌می‌باشد.در این تحقیق نیز سعی شده است تا با بهره گرفتن از اصول و قواعد کلی تحقیق عل‌می‌،روش و روش ابزار اندازه گیری مناسبی برای مطالعه انتخاب شود. در اینجا ذکر این نکته الزا‌می‌است که انتخاب روش تحقیق مناسب ‌می‌تواند با بکارگیری حداقل امکانات و خدمات لازم راهی مناسب برای بررسی پرسش‌ها شناسایی کند و به نتیجه مورد نظر دست یابد. متعاقب انتخاب رو ش تحقیق و اجرای آن جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها،مدل آماری با توجه به سوالات تحقیق که برای آزمون پرسش به کار ‌می‌رود،تعیین ‌می‌شود.
برای انجام این پژوهش مراحلی به شرح زیر دنبال می‌شود که عبارتند از:
۱- مطالعه مقدماتی( بررسی سوابق مطالعاتی)
۲- مطالعه ادبیات تحقیق
۳-‌ چارچوب مفهوم تحقیق
۴- طرح سئوال تحقیق
۵- انتخاب روش تحقیق
۶- جمع‌ آوری اطلاعات و تحلیل آنها
۷- طراحی مدل پیشنهادی
۸- نتیجه‌گیری و پیشنهادات
روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق با توجه به موضوع و ماهیت تحقیق روش کتابخانه‌ای و میدانی است‌. ابزار گردآوری اطلاعات نیز در این تحقیق شامل پرسشنامه می‌باشد.

۳-۳- جامعه و نمونه آماری

یک جامعه آماری عبارت است،مجموعه ای از افراد یا واحدها که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند، معمولاً در هر پژوهش مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهشگر مایل است درباره صفت(صفت‌ها) وتغییر واحدهای آن به مطالعه بپردازد.
با توجه به این مطلب که در این پژوهش درصدد شناسائی تاثیر استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان در منطقه ۱ شهر تهران ‌می‌باشیم لذا جامعه ی آماری‌‌، شهروندان ساکن در منطقه ۱ شهر تهران که تعدادآنها حدودا ۵۰۰۰ نفر ‌می‌باشند.

۳-۴- تعیین ا ندازه نمونه‌:

از آنجایی که به منظور برآورد حجم نمونه و نمونه‌گیری، روش‌های متفاوتی وجود دارد و اندازه نمونه از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد، لذا ضروری است تا از نهایت دقت استفاده به عمل آمده و مناسب‌ترین روش نمونه‌گیری مدنظر قرار گیرد. در تحقیق حاضر نیز با توجه به جدول مورگان بایستی نمونه آماری ۳۸۴ نفر باشد لذا تعداد۴۰۰ پرسشنامه بین اعضای جامعه آماری توزیع گردیده که تعداد۳۷۴پرسشنامه قابل بررسی ‌می‌باشد.

۳-۵- اعتبار یا پایایی(reliability):

منظور از اعتبارآزمون‌‌، دقت اندازه گیری و اثبات و پایایی آن است منظور از دقت اندازه گیری این است که نمره کسب شده هرمتغیر تا چه حدی می‌تواند بیانگرنمره واقعی آن باشد
داده‌های جمع آوری شده را محک ‌می‌زنیم تا مشخص گردد اطلاعات استخراج شده از پر سشنامه تا چه میزان با واقعیت‌های اجتماعی تطبیق دارندبرای این منظور ضریب آلفای کرونباخ محاسبه ‌می‌نمایم‌.
جدول ۳-۱ (محاسبه ضریب آلفای کرونباخ)

آزمون کرونباخ تعداد آزمود نی ضریب کرونباخ ۹۰/۰
تعداد متغیر‌ها ی شر کت کننده در آزمون اعتبار(cases valid) ۱۲
تعداد متغیر‌ها ی شر کت داده نشد ه در آزمون اعتبار(Excluded) ۰ تعداد گویه ۴۶
  ۱۲


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع تحقیقاتی : نگارش پایان نامه با موضوع بررسی اثرات زیست محیطی ...منابع کارشناسی ارشد با موضوع : بررسی و تحلیل ... »
 
مداحی های محرم