وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی پیامدهای مثبت سایبرلوفینگ در دانشگاه‌های شهرستان بابل۹۲- فایل ...

 
تاریخ: 29-09-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۳-۶-۱)مطالعات کتابخانه‌ای
در این قسمت جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق موضوع، از منابع کتابخانه‌ای، مقالات، کتابهای مورد نیاز استفاده شده است.
۳-۶-۲)تحقیقات میدانی
در این قسمت به منظور جمع‌ آوری داده‌ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل از سه نوع پرسشنامه استفاده گردیده است. در ادامه به توصیف پرسشنامه­ های استفاده شده در این تحقیق می پردازیم.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تهیه ابزار سنجش یکی از مراحل مهم انجام تحقیق است. در اینجا رعایت اصول کلی طراحی پرسشنامه حائز اهمیت است. در پرسشنامه سوالات هر چند متغیر باید جداگانه در نظر گرفته شوند. سوالات طیف گونه و مستقیم و نیز سوالات زمینه ای یا خصیصه ای باید مشخص شوند. بر حسب نوع سوالات، گزینه ها یا پاسخهای بسته و باز مشخص شوند. ترتیب سوالات با دقت بررسی شود. مقدمه اعتماد برانگیز و نیز گویا تهیه شود. پرسش ها مشخص شود و لحن سوالات بر اساس اینکه آیا مصاحبه توسط پرسشگر صورت میگیرد یا اینکه پاسخگو راساً جواب میدهد، طراحی شود. دقت در مسائل جانبی مانند کدگذاری، انتخاب قلم ها، طراحی صفحات و نحوه حروف چینی نیز ملاحظات اساسی در این مرحله بشمار میآیند. سوالات پرسشنامه نظرسنجی باید روشن، شفاف و واضح باشد.
ابزار تحقیق در این پروژه به صورت پرسشنامه طراحی شده است. در این پرسشنامه سعی شده است که نظرات ارزشمند استاد راهنما و مشاور را در رابطه با معیارها و شاخص های تعیین شده جویا شده تا شاخصهای نهایی مشخص گردند.
اطلاعات مندرج در این پرسشنامه، از طریق بررسی پرسشنامه های سایر محققین شاخص ها در رابطه با رفتار ها و فعالیت‌های سایبر لوفینگ و همچنین پیامد‌های سایبرلوفیگ که شامل(رضایت شغلی، عجین شدن با شغل، تعهد سازمانی)می‌باشد، تهیه گردیده است.
در پرسشنامه طراحی شده، از آنجا که سئوالات از مقیاس های نسبی بهره مند بودند، مطابق جدول۳-۱ مبادرت به استفاده از طیف لیکرت شد و به ترتیب برای گزینه های کاملا موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم و کاملا مخالفم ضرایب۵، ۴، ۳، ۲ و ۱ در نظر گرفته شد و بدین ترتیب اطلاعات کیفی و ناپارامتریک با مقادیر کمی و عددی تعبیر شدند و در محاسبه ها ملاک عمل قرار گرفت. از مقیاس لیکرت برای تعیین اهمیت هر عنوان از متغیرها استفاده شده است. لازم به ذکر است که در این بخش از تحقیق مجموعاً تعداد (۲۵۰) پرسشنامه بین کارکنان دانشگاه ها توزیع شد که(۲۰۰)پرسشنامه عودت داده شد.
در این قسمت به منظور جمع‌ آوری داده‌ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل از ۴ نوع پرسشنامه استفاده گردیده است. در ادامه به توصیف پرسشنامه­ های استفاده شده در این تحقیق می پردازیم.
الف) پرسشنامه مربوط به فعالیت‌ها و رفتار‌های سایبرلوفینگ را کارکنان دانشگاهها پاسخ گفته­اند. این پرسشنامه با استفاده و اقتباس از پرسش­نامه آقای ون دورن(۲۰۱۱) طراحی شده است. پرسشنامه دو بعد فعالیت‌ها و رفتار‌های سایبرلوفینگ را در بر می‌گیرد. از بعد فعالیت‌های سایبر لوفینگ بعد اجتماعی (سه گویه)، بعد اطلاعاتی (سه گویه)، بعد سرگرمی و فراغت(سه گویه) و برای رفتار‌های سایبر لوفینگ بعد بازیابی(سه گویه)، بعد انحرافی(سه گویه)،بعد توسعه ای(سه گویه)و بعد اعتیاد گونه(سه گویه)را شامل شده اند. ( جدول شماره ۳-۱).
ب) پرسشنامه مربوط به رضایت شغلی را نیز کارکنان پاسخ گفتند. این پرسشنامه ترجمه پرسشنامه استاندارد مینه سوتا(MSQ) بوده که بعد رضایت بیرونی شامل (هشت گویه)و بعد رضایت درونی شامل (شش گویه)بوده است. ( جدول شماره ۳-۱).
ج) پرسشنامه مربوط به عجین شدن با شغل( Schaufeli and Bakker (2003)). .
این پرسشنامه شامل سه مقیاس قدرت با(شش گویه)،تعهد با (پنج گویه) و جذب با (شش گویه) بوده اند. ( جدول شماره ۳-۱).
د)پرسشنامه تعهد سازمانی (Meyer and Allen (1997)).
این پرسشنامه نیز شامل سه بعد تعهد عاطفی، تعهد عقلایی و تعهد هنجاری بوده که هر یک از این ابعاد دارای (هشت گویه)بوده اند. ( جدول شماره ۳-۱).
در پرسشنامه فعالیت‌ها و رفتار‌های سایبر لوفینگ که دفعات استفاده از اینترنت در محل کار را مورد سنجش قرار می‌دهد از طیف تقریبا همیشه، بطور منظم، گاه و بیگاه، اتفاقی و تقریبا هرگز استفاده شده است.
در پرسشنامه رضایت شغلی طیف کاملا راضی تا کاملا ناراضی استفاده شده است.
در پرسشنامه تعهد سازمانی و عجین شدن با شغل طیف کاملا موافق تا کاملا مخالف در نظر گرفته شده است.

جدول ۳-۱) گویه ها و ابعاد پرسشنامه ها

پرسشنامه ها ابعاد تعداد سوالات
فعالیت‌ها و رفتار‌های سایبرلوفینگ اجتماعی ۷-۴-۱
اطلاعاتی ۸-۵-۲
سرگرمی و فراغت ۹-۶-۳
بازیابی ۱۸-۱۴-۱۰
انحرافی ۱۹-۱۵-۱۱
توسعه ای ۲۰-۱۶-۱۲


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پروژه های پژوهشی در رابطه با بررسی تاثیر پایگاه ...دانلود فایل های پایان نامه درباره : تعیین اهداف جذب منابع ... »